Modelované konverze
Konverze jsou v systému pozorované a modelované.
Modelování konverzí je postaveno na identifikování objemu prokliků, u kterých nemohlo dojít k výpočtu pozorovaných konverzí, a zpracování konverzí s informací o nesouhlasu (pomocí jiných identifikátorů než cookies, samozřejmě). Jinými slovy, konverze započítávané stávající metodou neobsahují konverze uživatelů prohlížečů blokujících cookies a také nijak nezohledňují objem konverzí s informací o nesouhlasu uživatele s ukládáním cookies.
Od 19.4.2022 jsou součástí konverzí ve všech přehledech – v rozhraní, statistických reportech i statistik stahovaných přes API i modelované konverze. Hodnoty naměřené oběma způsoby jsou sloučeny (podobně jako např. u cross-device konverzí). Modelované konverze obsahují i hodnoty konverzí.
Konverze pozorované i modelované jsou sloučeny (podobně jako např. u cross-device konverzí).
Kromě Safari se modelování uplatňuje u příslušné části trafficu v případě Firefoxu nebo dalších prohlížečů na iOS (ITP) a zohledňuje objem konverzí, které byly odeslané s informací o nesouhlasu uživatele s ukládáním cookies (parametr consent s hodnotou 0)
Konverze v Skliku (rozhraní, statistických reportech i API) jsou součtem pozorovaných a modelovaných konverzí:
- na úrovni účtu
- na úrovni kampaní
- na úrovni sestav
- na úrovni zařízení
- v součtových řádcích na úrovni reklam a cílení
Statistiky jednotlivých reklam a jednotlivých cílení modelované konverze neobsahují, protože pro tuto úroveň nemá model dostatek vstupních dat. Toto se týká i statistik produktových skupin, šablon, rozšíření o odkazy, rozšíření o popisky nebo vyhledávacích dotazů. Tudíž, součet konverzí za tyto entity nemusí odpovídat počtu konverzí v součtovém řádku (který je včetně modelovaných konverzí).
V případě, že v nějakém typu reportu využíváte data za jednotlivá cílení nebo reklamy (typicky API), doporučujeme přejít na statistiky na úrovni sestav nebo kampaní, aby vám data seděla a měli jste srovnatelná data s jinými reklamními platformami, které modelování konverzí také využívají.
Jaký je podíl modelovaných konverzí?
- Aby mohlo docházet k výpočtu modelovaných konverzí je nutné, aby reklamní sestavy generovaly dostatečný objem konverzí, ale i prokliků a to vždy alespoň v jednotkách denně. V opačném případě bude docházet k minimálnímu nebo žádnému nárůstu. V účtech menších inzerentů je tedy růst zpravidla nižší nebo žádný.
- U inzerentů s nadprůměrným podílem návštěvnosti s prohlížečem Safari nebo ze zařízení s iOS bývá podíl modelovaných konverzí o něco vyšší.
- U inzerentů, kteří mají konverzní poměr v řádu desítek % (např. ti, kteří neměří jen objednávky na e-shopu) mohou pozorovat nárůst díky modelovaným konverzím až o desítky %.
Přesnějšího počtu konverzí díky modelování docílíte pomocí parametru consent v konverzním kódu. Systém dokáže zpracovat a započítat část konverzí i bez ukládání a čtení cookie v uživatelově zařízení.