Konverze
Cílem inzerce je zpravidla kromě přivedení nových uživatelů na cílovou stránku také provedení akce uživatelem, která má pro inzerenta určitý význam.
Konverze je stav, kdy návštěvník vašich stránek dosáhne stanoveného cíle. Tím může být například uskutečnění objednávky, registrace nového uživatele, přihlášení k odběru zpravodaje, stažení demoverze programu, zobrazení ceníku nebo jiné významné stránky.
Na základě měření konverzí získáte možnost sledovat a vyhodnocovat účinnost reklamy a návratnost investice. Ve statistikách uvidíte, kolik uživatelů u vás nakoupilo, kolik bylo zapotřebí prokliků k získání konverzního návštěvníka nebo jaká je hodnota uskutečněných objednávek.
Konverzní kód
Detailnímu popisu konverzního kódu se věnujeme na samostatné stránce – Konverzní kód.
Princip měření
Aby mohl systém rozpoznat, že uživatel z reklamy Sklik dosáhl stanoveného cíle, musí inzerent nebo jeho webmaster vložit na konverzní stránku vygenerovaný konverzní kód.
Návštěvník příchozí přes reklamu Sklik je pak rozeznán díky uloženému záznamu v jeho počítači – souboru cookie s platností 30 dní. Pokud se tak uživatel do 30 dnů od návštěvy přes reklamu Sklik dostane na konverzní stránku, započítá se konverze ke dni změření.
Soubor cookie slouží pouze k měření efektivity reklamních kampaní. Získané informace nejsou využívány k jiným účelům.
Část konverzí je také započítána díky tzv. modelování.
Konverzní stránka
Jedná se o stránku potvrzující provedení dané akce, například stránka s poděkováním za nákup, registraci nebo odeslání formuláře. V případě většiny měřitelných akci mluvíme o unikátní stránce, na kterou se uživatel dostane pouze za předpokladu, že dokončí nákupní proces, odešle vyplněný formulář nebo splní jinou podmínku.
Hodnota konverze
Díky měření hodnoty konverze lze jednoduše sledovat, zda jsou konverzní uživatelé ziskoví. Jako hodnotu konverze doporučujeme zadat obrat – hodnotu objednávky.
- Měřené akci neodpovídá žádná hodnota = není potřeba hodnotu konverze vyplňovat, jedná se o nepovinný parametr.
- Pokud je vaše cena objednávek pokaždé jiná, vložte za hodnotu Y proměnnou, která vám bude hodnotu objednávek propisovat (viz konverzní kód).
- Cena objednávky je vždy stejná = vyplňte její cenu jako hodnotu.
Tuto úpravu na konverzní stránce může provést webmaster vašich stránek. Nebo můžete použít Google tag manager (návod od H1).
Bez odesílání hodnoty konverze neuvidíte v Sklik účtu sloupce PNO a Hodnota konverze.
Zrušení měření konverzí
Chcete-li přestat konverze měřit, je nutné odebrat konverzní kód z webové stránky. Smazání konverze z rozhraní Skliku nezamezí následnému započítávání konverzí.