Nápověda menu

Seznam Nákupy (dříve kampaň Zboží.cz)

Pomocí kampaně typu Nákupy ovlivňujete ceny za proklik pro produktovou inzerci na Seznamu (Cenový rádce Zboží.cz, Zboží inzeráty, produktové upoutávky ve vyhledávání).

Co získám s kampaní typu Nákupy v Skliku?

  • Přehled o produktové inzerci na Seznamu na jednom místě. Specialista si může přímo v rozhraní Skliku srovnat výkon kampaní.
  • Možnost nastavovat jednoduše maximální ceny za proklik pomocí produktových skupin. 
  • Možnost reportovat kampaň Nákupy do Looker Studia stejným způsobem jako kampaně Skliku.
  • Kampaň Seznam Nákupy (vyhledávání Seznam.cz, Zboží.cz, Obrázky.cz, Sbazar.cz) umožňuje zasáhnout až více než polovinu aktivně nakupující české internetové populace*.
  • Možnost jednodušeji importovat náklady za Seznam Nákupy pomocí Sklik skriptu pro import od Stanislava Jílka.

* Data NetMonitor, měsíční průměr RU z období leden až říjen 2024

Jak propojení provedu?

Všechny nově zakládané účty Skliku a Zboží.cz jsou již vzájemně propojené. Přesunout řízení inzerce Seznam Nákupů do Skliku pak můžete pomocí formuláře v administraci Zboží.cz. 

V případě, že nemáte propojený účet Skliku a Zboží.cz, obraťte se na podporu

Co je třeba vědět?

  • Statistiky kampaní typu Nákupy se načítají vždy od nuly. Do účtu vám systém nebude přinášet historická data Zboží.cz a zpětně tak měnit součtové statistiky účtu Skliku. Dokud nepřesunete řízení inzerce Zboží.cz do Skliku, data se načítají vždy zpětně za předešlý den.
  • Převtělit se do administrace Zboží.cz na nastavení kampaně může z Skliku specialista jen tehdy, pokud má příslušné právo ve Zboží.cz.
  • Statistiky jsou k dispozici pouze u e-shopů inzerujících na Zboží.cz. Jiné segmenty nejsou k dispozici. 

Jak statistiky Seznam Nákupů ovlivní reporting Skliku?

Statistiky v rozhraní Skliku

  • Kampaň typu Nákupy lze filtrovat pomocí typu kampaně stejně jako jakýkoliv jiný typ kampaně.
Nastavení filtru typu kampaně Nákupy
  • Statistiky Seznam Nákupů jsou součástí statistik Skliku a jsou zařazeny jako vyhledávání.
    • Platí pouze pro provozovny, které ještě neřídí inzerci Seznam Nákupů přes Sklik: Denní rozpočet u kampaně typu Nákupy je pouze informační přepočet týdenního, měsíčního finančního nebo neomezeného limitu provozovny v administraci. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Seznam Nákupů. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel. 

Statistiky v API a v Looker Studiu

  • V API budou po propojení statistiky Seznam Nákupů součástí statistik za vyhledávací síť stejně jako v uživatelském rozhraní. Pokud potřebujete statistiky jen za kampaně Skliku, vyfiltrujte si jen požadované typy kampaní. Případně při vytváření reportu můžete buď vypsat seznam ID kampaní, pro které report chcete připravit, nebo omezit množinu na základě jména kampaně. 
  • Looker Studio – pokud budete chtít nadále ve statistikách vyhledávání vyčlenit pouze data za kampaně Skliku, můžete vybrat typy kampaní v konfiguraci účtu, příp. jednotlivých tabulek.
  • API Zboží.cz zůstává beze změny.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.