Nápověda menu

Vylučující slova (VS)

Reklama se zobrazí vždy, když dotaz uživatele obsahuje některé z klíčových slov kampaně. Vylučující slova pak slouží k zamezení zobrazování reklam na nežádoucí dotazy, které jsou v kombinaci s klíčovými slovy.

Vylučující slova je možné nastavit v inzerentském rozhraní pro kampaň (vylučující slova jsou platná pro všechny sestavy v kampani) i jednotlivé sestavy.

Příklad:

Prodej kontaktních čoček

Klíčové slovo Vylučující slova Nezobrazí se na Zobrazí se na
čočky -recept čočka recept kontaktní čočka
-fazole čočka a fazole měsíční čočky
-roztok roztok na čočky prodej čoček

Vylučujícími slovy je rovněž možné docílit snížení skutečné ceny za proklik a přesnějšího zacílení vaší kampaně na potenciálního zákazníka.

Shody vylučujících slov

Podobně jako u klíčových slov existují v případě vylučujících slov shody, kterými máte možnost přesněji kontrolovat nezobrazování vaší reklamy na nežádoucí slovní spojení.

Hlavní rozdíl mezi shodami je v jejich ohýbání a zachování přesného znění. Společnou vlastností je pouze neodstraňování diakritiky vylučujícího slova. Proto doporučujeme do systému zadávat vylučující slova s diakritikou i bez diakritiky.

Při cílení na klíčové slovo „mobil“ a vyloučení klíčového slova obsahující znaménko plus (např. „+pouzdro“), se reklama nezobrazí jen v případě, že uživatel zadá dotaz včetně znaménka plus (+pouzdro na mobil). Když zadá dotaz bez znaménka, tedy „pouzdro na mobil“, tak se mu reklama zobrazí.

-Volná shoda

Při porovnávání s dotazem se vylučující slovo ohýbá, neodstraňuje se jeho diakritika a nehledí se na pořadí slov → Reklama se nezobrazí na dotaz obsahující dané vylučující slovo v libovolném tvaru a sledu slov.

Pozor:

Pokud vyloučíte např. klíčové slovo ve volné shodě – podlaha. Reklama se nezobrazí ani na kombinaci kw např. dřevěná podlaha. Pokud ale vyloučíte již konkrétní dotaz ve volné shodě, např: pryžové podlahy – Vaše reklama se na další typy podlah vydává bez omezení.

Vylučující slovo Nezobrazí se na Zobrazí se na
–rychlý prodej prodej rychlý vůz prodám vůz Škoda
rychlé vozy na prodej koupě vozu rychle

-“Frázová shoda“

Při porovnávání s dotazem se vylučující slovo neohýbá, neodstraňuje se jeho diakritika, zachovává se pořadí slov a může být rozšířeno zleva i zprava → Reklama se nezobrazí na dotaz obsahující dané vylučující slovo v přesném znění, které je případně rozšířeno o další slova po levé a pravé straně.

Vylučující slovo Nezobrazí se na Zobrazí se na
–“rychlý prodej“ rychlý prodej vozů prodej rychlých vozů
odvoz a rychlý prodej rychlý odvoz a prodej

Využíváte klíčové slovo “řada” a nechcete se zobrazovat na dotaz obsahující rada. V takovém případě je třeba vyloučit -”rada”. Sklik pak klíčové slovo nebude zobrazovat na žádné spojení, které toto slovo obsahuje.

-[Přesná shoda]

Při porovnávání s dotazem se vylučující slovo neohýbá, neodstraňuje se jeho diakritika, zachovává se pořadí slov a nesmí být rozšířeno zleva i zprava → Reklama se nezobrazí pouze na dotaz odpovídající přesnému znění daného vylučujícího slova.

Vylučující slovo Nezobrazí se na Zobrazí se na
–[rychlý prodej] rychlý prodejrychlý prodej vozů
odvoz a rychlý prodej

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.