Vylučující slova (VS)
Reklama se zobrazí vždy, když dotaz uživatele obsahuje některé z klíčových slov kampaně. Vylučující slova pak slouží k zamezení zobrazování reklam na nežádoucí dotazy, které jsou v kombinaci s klíčovými slovy.
Vylučující slova je možné nastavit v inzerentském rozhraní pro kampaň (vylučující slova jsou platná pro všechny sestavy v kampani) i jednotlivé sestavy.
Příklad:
Prodej kontaktních čoček
Klíčové slovo | Vylučující slova | Nezobrazí se na | Zobrazí se na |
čočky | -recept | čočka recept | kontaktní čočka |
-fazole | čočka a fazole | měsíční čočky | |
-roztok | roztok na čočky | prodej čoček |
Vylučujícími slovy je rovněž možné docílit snížení skutečné ceny za proklik a přesnějšího zacílení vaší kampaně na potenciálního zákazníka.
Shody vylučujících slov
Podobně jako u klíčových slov existují v případě vylučujících slov shody, kterými máte možnost přesněji kontrolovat nezobrazování vaší reklamy na nežádoucí slovní spojení.
Hlavní rozdíl mezi shodami je v jejich ohýbání a zachování přesného znění. Společnou vlastností je pouze neodstraňování diakritiky vylučujícího slova. Proto doporučujeme do systému zadávat vylučující slova s diakritikou i bez diakritiky.
Při cílení na klíčové slovo „mobil“ a vyloučení klíčového slova obsahující znaménko plus (např. „+pouzdro“), se reklama nezobrazí jen v případě, že uživatel zadá dotaz včetně znaménka plus (+pouzdro na mobil). Když zadá dotaz bez znaménka, tedy „pouzdro na mobil“, tak se mu reklama zobrazí.
-Volná shoda
Při porovnávání s dotazem se vylučující slovo ohýbá, neodstraňuje se jeho diakritika a nehledí se na pořadí slov → Reklama se nezobrazí na dotaz obsahující dané vylučující slovo v libovolném tvaru a sledu slov.
Pozor:
Pokud vyloučíte např. klíčové slovo ve volné shodě – podlaha. Reklama se nezobrazí ani na kombinaci kw např. dřevěná podlaha. Pokud ale vyloučíte již konkrétní dotaz ve volné shodě, např: pryžové podlahy – Vaše reklama se na další typy podlah vydává bez omezení.
Vylučující slovo | Nezobrazí se na | Zobrazí se na |
–rychlý prodej | prodej rychlý vůz | prodám vůz Škoda |
rychlé vozy na prodej | koupě vozu rychle |
-“Frázová shoda“
Při porovnávání s dotazem se vylučující slovo neohýbá, neodstraňuje se jeho diakritika, zachovává se pořadí slov a může být rozšířeno zleva i zprava → Reklama se nezobrazí na dotaz obsahující dané vylučující slovo v přesném znění, které je případně rozšířeno o další slova po levé a pravé straně.
Vylučující slovo | Nezobrazí se na | Zobrazí se na |
–“rychlý prodej“ | rychlý prodej vozů | prodej rychlých vozů |
odvoz a rychlý prodej | rychlý odvoz a prodej |
Využíváte klíčové slovo “řada” a nechcete se zobrazovat na dotaz obsahující rada. V takovém případě je třeba vyloučit -”rada”. Sklik pak klíčové slovo nebude zobrazovat na žádné spojení, které toto slovo obsahuje.
-[Přesná shoda]
Při porovnávání s dotazem se vylučující slovo neohýbá, neodstraňuje se jeho diakritika, zachovává se pořadí slov a nesmí být rozšířeno zleva i zprava → Reklama se nezobrazí pouze na dotaz odpovídající přesnému znění daného vylučujícího slova.
Vylučující slovo | Nezobrazí se na | Zobrazí se na |
–[rychlý prodej] | rychlý prodej | rychlý prodej vozů |
odvoz a rychlý prodej |