Nástroje pro práci s dotazy Vyhledávání

Nástroje pro práci s dotazy

Při cílení vaší reklamy do Vyhledávací sítě jsou informace o vyhledávacích dotazech, na které se vaše reklama spustila, jednou z nejcennějších informací. Díky vyhledávacím dotazům a jejich statistikám zjistíte, zda je cílení dostatečně přesné a výkonné. Mezi dotazy můžete najít jak nová klíčová slova, tak vyhledávací fráze, které nejsou přínosné nebo nesouvisí s vámi propagovaným produktem či službou.

Vyhledávací dotazy v Skliku nejsou filtrovány, máte tak 100% kontrolu nad zobrazováním vaší reklamy. Seznam vyhledávacích dotazů naleznete v detailu sestavy. Data je možné zobrazit za zvolené období pro samotné klíčové slovo (1) nebo celou sestavu (2).

Seznam vyhledávacích dotazů

Seznam vyhledávacích dotazů

Pro pohodlné a rychlé využití těchto informací naleznete ve výpisu vyhledávacích dotazů dva užitečné nástroje, které slouží pro přidání dotazu do klíčových slov, popřípadě vylučujících slov.

Přidávání klíčových slov

Přidávání klíčových slov

Pokud budete chtít vybraný dotaz přidat jako klíčové slovo, klikněte na tlačítko s ikonou plus (+). Pro výběr více dotazů označte jednotlivé řádky – dotazy a v nabídce Vybrané zvolte Přidat slova.

Poté se zobrazí okno nástroje, v němž máte možnost vybrat shody, ve kterých chcete zpracovávané dotazy vložit do seznamu nových klíčových slov. Seznam slov můžete vykopírovat mimo nástroj (například. do Excelu) či manuálně upravit – nastavit u klíčových slov cenu a URL pokročilým zápisem (klíčové slovo ** cena ** URL) nebo vložit vlastní slova, jež vás napadla při práci s dotazy.

Jakmile budete mít seznam hotový, vyberte sestavu, do které chcete nová slova uložit. Jako výchozí je vždy nastavena právě prohlížená sestava. Slova do sestavy vložíte kliknutím na tlačítko Uložit klíčová slova.

Přidávání vylučujících slov

Přidávání vylučujících slov

Pokud budete chtít vybraný dotaz přidat jako vylučující slovo, klikněte na tlačítko s ikonou mínus (). Pro výběr více dotazů označte jednotlivé řádky – dotazy a v nabídce Vybrané zvolte Vyloučit slova.

Poté se zobrazí okno nástroje, v němž máte možnost vybrat shodu, ve které chcete zpracovávané dotazy vložit do seznamu nových vylučujících slov. Seznam slov můžete vykopírovat, manuálně upravit nebo do něj vložit vlastní slova, jež vás napadla při práci s dotazy.

Jakmile budete mít seznam hotový, vyberte, zda chcete nová vylučující slova vložit na úroveň sestavy nebo kampaně. Slova uložíte kliknutím na tlačítkoUložit vylučující slova.

Vylučování ve volné a frázové shodě

Při vylučování ve volné a frázové shodě se automaticky zpracovává dotaz tak, aby byla nabídnuta k vyloučení pouze rozšíření původních klíčových slov. Zjednodušeně řečeno, systém klíčová slova z dotazu odstraní včetně textových řetězců o jednom znaku a zbytek navrhne k vyloučení.

K dotazu jsou vždy párována klíčová slova z prohlížené sestavy, která se za celé období inzerce podílela na zobrazení reklamy na daný dotaz. Díky tomu Sklik předchází nabídnutí některého z pozitivních slov obsaženého v klíčových slovech, jež reklamu spustila či spouští.

Výsledkem volby volné nebo frázové shody je tedy seznam slov k možnému vyloučení v podobě, na níž jste zvyklí z manuálního vylučování slov. Nástroj šetří významné množství času při práci s vyhledávacími dotazy.

Příklad zpracování | Dotaz: levné auto bazar praha smíchov

Spárovaná klíčová slova

"auto bazar"
levná auta
levné bazary

Dotaz vs. klíčová slova

levné auto bazar praha smíchov
levné auto bazar praha smíchov
levné auto bazar praha smíchov

Nabídnuto k vyloučení

Volná shoda:
praha
smíchov

Frázová shoda:
"praha smíchov"

Nástroj je dobrým pomocníkem, ale zlým pánem. Proto před uložením vylučujících slov, která Sklik automatickým zpracováním nabídl, vždy pečlivě zkontrolujte a případně očistěte jejich seznam! V opačném případě může dojít k nežádoucímu omezení vaší stávající inzerce.