Pokročilé nastavení retargetingového kódu Vyhledávání

Pokročilé nastavení retargetingového kódu

Upravený retargetingový kód použijte v těchto případech:

    • Identifikátor nabídky se v URL nachází za znaky ? nebo #.
    • Používáte varianty nabídek a na jedné URL se fyzicky nachází více různých nabídek (např. rozměry postele nebo barvy jednoho trička).
    • URL v XML feedu z nějakého důvodu nesouhlasí s URL, na které se nabídka při běžném vstupu uživatele na web, nachází. Vč. přesměrovaných URL.
    • Chcete rozšířit zásah svých kampaní a zacílit na návštěvníky kategorií eshopu, kteří nenavštívili detail nabídky.

Využití ITEM_ID

Párování přes itemId doporučujeme využít, pokud identifikátor nabídky v URL je parametr za značkou ? nebo #. Aby Sklik poznal, jaký produkt si uživatel na webu prohlíží, je třeba upravit stávající retargetingový kód.

Retargetingový kód

Ukázka retargetingového kódu z rozhraní Skliku

Retargetingový kód je potřeba obohatit o určitě parametry následovně:

<script type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 00000;
var seznam_itemId = "150";
var seznam_pagetype = "offerdetail";
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>
  • Doplňte 2 ztučněné řádky
  • Jako hodnotu (označenou červeně) parametru itemId je třeba nechat vkládat ITEM_ID nabídek z vašeho XML feedu na Zboží.cz. Jak s parametrem ve feedu naložit se dočtete ve specifikaci Zboží.cz.
  • V druhém řádku je třeba pouze u stránek s detaily nabídek vkládat hodnotu offerdetail.
Pro zkušeného webmastera by neměl být problém tyto hodnoty vkládat přes tag manager.

Správné nasazení poznáte tak, že nejpozději do dvou hodin uvidíte nárůst označených uživatelů v retargetingovém seznamu DRTG – Návštěvníci produktů.

Využití CATEGORY

V rámci dynamického retargetingu (dále jen DRTG) je možné cíleně oslovovat i návštěvníky kategorií e-shopu. Část uživatelů si nabízené produkty prohlíží pouze v přehledu nabídek dané kategorie, ale detail produktu již nenavštíví. Nyní umožňujeme v DRTG oslovovat i tuto skupinu a nabízet jim nejzajímavější produkty dané kategorie. Výběr produktů obsluhuje algoritmus Skliku a zobrazuje jim nejnavštěvovanější produkty z poslední navštívené kategorie. Pokud je nabídek méně než počet pozic v šabloně reklamy, doplní se nejnavštěvovanější produkty celého eshopu.

Po propojení s účtem na Zboží.cz se automaticky vytvoří seznam – DRTG – Návštěvníci kategorií, který si přiřadíte do kampaní a nastavíte si maximální cenu za proklik. V sestavě nezapomeňte vyloučit uživatele, kteří nákup dokončili.

Upravte si retargetingový kód na stránkách s kategoriemi (přehled nabídek v kategorii) takto:

<script type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 00000;
var seznam_category = "Dům, byt a zahrada | Zahrada | Stínící technika | Zahradní slunečníky";
var seznam_pagetype = "category";

/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>
  • Doplňte 2 ztučněné řádky
  • Jako hodnotu (označenou červeně) parametru nechte vkládat kompletní cestu kategorie, kterou máte uvedenou u nabídek ve vašem XML feedu. Jako oddělovač slouží svislá čára | (tzv. pipe). Kategorie a více informací k parametru najdete v nápovědě Zboží.cz.
  • V druhém řádku je třeba u stránek s kategoriemi (stránky, ze kterých chcete sbírat publika pro cílení na kategorie) vkládat hodnotu category. Tento parametr je povinný. Pokud nebude v RTG kódu vyplněn nebo bude mít jinou hodnotu než category, nebude k párování publik docházet.

Ukázkový XML feed z nápovědy Zboží.cz. Hodnota CATEGORYTEXT z XML feedu musí odpovídat hodnotě CATEGORY v RTG kódu

Doporučení

Doporučujeme nastavit vyšší cenu za proklik u cílení na návštěvníky produktů, jelikož takovému publiku se zobrazují relevantnější nabídky (blíže tomu, co uživatel hledal) a pravděpodobnost prokliku i nákupu je tedy vyšší.

DRTG seznam cílení na návštěvníky kategorií se chová shodně, jako DRTG seznam s návštěvníky produktů. Pokud je seznam pozastaven, nenačítají se nová publika. Pro stávající publika se ale DRTG vydává. Pokud je seznam ve stavu Smazáno, nedochází ani k párování publik, ani k výdeji DRTG. Je možné jiným RTG seznamem vyloučit část publika díky Vylučujícím seznamům na úrovni sestavy i kampaně.