Pokročilé nastavení retargetingového kódu
Upravený retargetingový kód použijte v těchto případech:
-
- Identifikátor nabídky se v URL nachází za znaky ? nebo #.
- Používáte varianty nabídek a na jedné URL se fyzicky nachází více různých nabídek (např. rozměry postele nebo barvy jednoho trička).
- URL v XML feedu z nějakého důvodu nesouhlasí s URL, na které se nabídka při běžném vstupu uživatele na web, nachází. Vč. přesměrovaných URL.
- Chcete rozšířit zásah svých kampaní a zacílit na návštěvníky kategorií eshopu, kteří nenavštívili detail nabídky.
Využití ITEM_ID
Párování přes itemId doporučujeme využít, pokud identifikátor nabídky v URL je parametr za značkou ? nebo #. Aby Sklik poznal, jaký produkt si uživatel na webu prohlíží, je třeba upravit stávající retargetingový kód.

Ukázka retargetingového kódu z rozhraní Skliku
Retargetingový kód je potřeba obohatit o určitě parametry následovně:
<script type="text/javascript"> |
- Doplňte 2 ztučněné řádky
- Jako hodnotu (označenou červeně) parametru itemId je třeba nechat vkládat ITEM_ID nabídek z vašeho XML feedu na Zboží.cz. Jak s parametrem ve feedu naložit se dočtete ve specifikaci Zboží.cz.
- V druhém řádku je třeba pouze u stránek s detaily nabídek vkládat hodnotu offerdetail.
Správné nasazení poznáte tak, že do 24 hodin uvidíte nárůst označených uživatelů v retargetingovém seznamu DRTG – Návštěvníci produktů.
Využití CATEGORY
V rámci dynamického retargetingu (dále jen DRTG) je možné cíleně oslovovat i návštěvníky kategorií e-shopu. Část uživatelů si nabízené produkty prohlíží pouze v přehledu nabídek dané kategorie, ale detail produktu již nenavštíví. Nyní umožňujeme v DRTG oslovovat i tuto skupinu a nabízet jim nejzajímavější produkty dané kategorie. Výběr produktů obsluhuje algoritmus Skliku a zobrazuje jim nejnavštěvovanější produkty z poslední navštívené kategorie. Pokud je nabídek méně než počet pozic v šabloně reklamy, doplní se nejnavštěvovanější produkty celého eshopu.
Po propojení s účtem na Zboží.cz se automaticky vytvoří seznam – DRTG – Návštěvníci kategorií, který si přiřadíte do kampaní a nastavíte si maximální cenu za proklik. V sestavě nezapomeňte vyloučit uživatele, kteří nákup dokončili.
Upravte si retargetingový kód na stránkách s kategoriemi (přehled nabídek v kategorii) takto:
<script type="text/javascript"> |
- Doplňte 2 ztučněné řádky
- Jako hodnotu (označenou červeně) parametru nechte vkládat kompletní cestu kategorie, kterou máte uvedenou u nabídek ve vašem XML feedu. Jako oddělovač slouží svislá čára | (tzv. pipe). Kategorie a více informací k parametru najdete v nápovědě Zboží.cz.
- V druhém řádku je třeba u stránek s kategoriemi (stránky, ze kterých chcete sbírat publika pro cílení na kategorie) vkládat hodnotu category. Tento parametr je povinný. Pokud nebude v RTG kódu vyplněn nebo bude mít jinou hodnotu než category, nebude k párování publik docházet.
Ukázkový XML feed z nápovědy Zboží.cz. Hodnota CATEGORYTEXT z XML feedu musí odpovídat hodnotě CATEGORY v RTG kódu
Doporučení
Doporučujeme nastavit vyšší cenu za proklik u cílení na návštěvníky produktů, jelikož takovému publiku se zobrazují relevantnější nabídky (blíže tomu, co uživatel hledal) a pravděpodobnost prokliku i nákupu je tedy vyšší.
DRTG seznam cílení na návštěvníky kategorií se chová shodně, jako DRTG seznam s návštěvníky produktů. Pokud je seznam pozastaven, nenačítají se nová publika. Pro stávající publika se ale DRTG vydává. Pokud je seznam ve stavu Smazáno, nedochází ani k párování publik, ani k výdeji DRTG. Je možné jiným RTG seznamem vyloučit část publika díky Vylučujícím seznamům na úrovni sestavy i kampaně.