Nápověda menu

Filtr inventáře DRTG = Produktová skupina

Jedná se o pokročilou možnost nastavení Dynamického retargetingu a Dynamického banneru.

V sestavě ve které máte přiřazený retargetingový seznam, máte možnost vytvořit v záložce Produktové skupiny nový filtr. V něm si můžete zadat podmínky stejným způsobem jako jste zvyklí zadávat podmínky u Produktových inzerátů. Filtrů si můžete vytvořit v sestavě více.

Filtr inventáře u DRTG

Příklady využití

  • Rozdělení kampaní dle sortimentu – např. bílá technika, audio-video, počítače atd.
  • Rozdělení dle cenových intervalů – např. 1000 až 1999 Kč, 2000 až 2999 Kč atd.
  • Rozdělení výrobků dle výrobce – např. Apple, Samsung atd.

Díky rozdělení máte lepší kontrolu nad návratností investic a můžete podpořit produktové skupiny s lepším výkonem vyšší nabízenou maximální cenou za proklik a naopak utlumit ty skupiny, které požadovaného výkonu nedosahují.

Příklady omezení

  • Vyloučení produktů s cenou produktu např. 0 až 500 Kč
  • Pouze produkty skladem a do týdne

Díky vyloučení skupiny produktů s nižším konverzním poměrem (produkty, které nejsou skladem) nebo s nízkou marží zvýšíte efektivitu svých kampaní s dynamickým retargetingem. Pak si můžete dovolit zvýšit jeho maximální cenu za proklik a tím pádem rozšířit jeho zásah.

Upozornění:

Filtr inventáře není vhodné používat pro omezení na 1 nabídku nebo na malou skupinu nabídek v řádech jednotek. Protože většina šablon reklam obsahuje více reklam, dochází tak k tomu, že je uživateli doplněna o nabídky, které sice filtru vyhovují, ale uživatel je před tím neviděl.

Nejlepších výsledků z pohledu efektivita / zásah dosáhnete spíše s menším počtem skupin. Ty mohou být například: skladem/není skladem nebo rozdělení dle výrobců, či rozdělení dle několika cenových intervalů. V případě velkého množství produktových skupin (filtrů inventáře), např. v řádu 100 a více může dojít ke zpomalení výdeje vaší reklamy, což může způsobit její vyřazení z aukce a tím pádem snížení zásahu.

Jak funguje omezení napříč více skupinami?

V případě, že uživatel navštívil na webu nabídky ze sekce bílá technika a zároveň nabídky ze sekce audio-video, které máte v rozdílných skupinách, uvidí uživatel nabídky pouze ze skupiny, která v aukci zvítězila. Čím podrobnější produktové skupiny vytvoříte, tím je vyšší šance, že uživatel v reklamě uvidí nabídky, které reálně na webu neviděl (doplní se jejich počet v nabídce).

Podrobné rozdělení do skupin o jednotkách nabídek tedy nemusí nutně vést ke zvýšení výkonu.

Filtr inventáře API

Pomocí API lze stáhnout statistiku za produktovou skupinu.

Vytvářet nebo editovat produktové skupiny prostřednictvím API možné není.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.