Filtr inventáře DRTG = Produktová skupina
Jedná se o pokročilou možnost nastavení Dynamického retargetingu a Dynamického banneru.
V sestavě ve které máte přiřazený retargetingový seznam, máte možnost vytvořit v záložce Produktové skupiny nový filtr. V něm si můžete zadat podmínky stejným způsobem jako jste zvyklí zadávat podmínky u Produktových inzerátů. Filtrů si můžete vytvořit v sestavě více.
Příklady využití
- Rozdělení kampaní dle sortimentu – např. bílá technika, audio-video, počítače atd.
- Rozdělení dle cenových intervalů – např. 1000 až 1999 Kč, 2000 až 2999 Kč atd.
- Rozdělení výrobků dle výrobce – např. Apple, Samsung atd.
Díky rozdělení máte lepší kontrolu nad návratností investic a můžete podpořit produktové skupiny s lepším výkonem vyšší nabízenou maximální cenou za proklik a naopak utlumit ty skupiny, které požadovaného výkonu nedosahují.
Příklady omezení
- Vyloučení produktů s cenou produktu např. 0 až 500 Kč
- Pouze produkty skladem a do týdne
Díky vyloučení skupiny produktů s nižším konverzním poměrem (produkty, které nejsou skladem) nebo s nízkou marží zvýšíte efektivitu svých kampaní s dynamickým retargetingem. Pak si můžete dovolit zvýšit jeho maximální cenu za proklik a tím pádem rozšířit jeho zásah.
Upozornění:
Filtr inventáře není vhodné používat pro omezení na 1 nabídku nebo na malou skupinu nabídek v řádech jednotek. Protože většina šablon reklam obsahuje více reklam, dochází tak k tomu, že je uživateli doplněna o nabídky, které sice filtru vyhovují, ale uživatel je před tím neviděl.
Nejlepších výsledků z pohledu efektivita / zásah dosáhnete spíše s menším počtem skupin. Ty mohou být například: skladem/není skladem nebo rozdělení dle výrobců, či rozdělení dle několika cenových intervalů. V případě velkého množství produktových skupin (filtrů inventáře), např. v řádu 100 a více může dojít ke zpomalení výdeje vaší reklamy, což může způsobit její vyřazení z aukce a tím pádem snížení zásahu.
Jak funguje omezení napříč více skupinami?
V případě, že uživatel navštívil na webu nabídky ze sekce bílá technika a zároveň nabídky ze sekce audio-video, které máte v rozdílných skupinách, uvidí uživatel nabídky pouze ze skupiny, která v aukci zvítězila. Čím podrobnější produktové skupiny vytvoříte, tím je vyšší šance, že uživatel v reklamě uvidí nabídky, které reálně na webu neviděl (doplní se jejich počet v nabídce).
Podrobné rozdělení do skupin o jednotkách nabídek tedy nemusí nutně vést ke zvýšení výkonu.
Filtr inventáře API
Pomocí API lze stáhnout statistiku za produktovou skupinu.
Vytvářet nebo editovat produktové skupiny prostřednictvím API možné není.