Nápověda menu

Aktualizační mód v praxi

Aktualizační mód umožňuje pokročilou aktualizaci kampaní pomocí menších souborů obsahující pouze měněné položky. Díky tomu může být import kampaně výrazně rychlejší i spolehlivější.

Jeho princip je jednoduchý – při aktualizačním módu Sklik pracuje pouze s položkami v importovaném souboru obsaženými.

Můžete tak snadno vyměnit letní varianty reklam za zimní apod. pomocí souboru, který obsahuje pouze reklamy ve stavu pozastaveno (které pozastaví), reklamy ve stavu aktivní (které přidá, nebo pokud již existují, zaktivní) a jejich “adresu” v kampaních udanou názvem kampaně a sestavy. Pokud v takovém souboru nejsou klíčová slova, tak na ně Sklik při importu vůbec nesahá.

Bez znalosti aktualizačního módu importéru Skliku nemůže být PPC specialista expertem!

Jak na něj?

Chci aktualizovat bannery nebo kombinovanou reklamu, jelikož měním např. grafiku, mám akci, chci zmínit sezónu atd.

1) Z rozhraní si vyexportujte pouze kampaně, ve kterých chcete změny provádět.

  • Nástroje – export kampaní
  • Vyberte soubor, který chcete exportovat a upravovat – zaškrtněte checkbox
  • Zvolte Exportovat kampaň
  • Po dokončení exportu klikněte na název exportu a uložte
Export kampaní

2) Daný soubor následně naimportujte do Google Ads Editoru.

3) Proveďte potřebné úpravy

  • Vytvořte kopii reklam
  • Upravte nové reklamy dle potřeby
  • Původní variantu reklamy pozastavte (reklamy nemažte!)

4) Označte si všechny reklamy, jak pozastavené, tak nově upravené. Při tomto náhledu na data si vyexportujte soubor ZIP v módu Exportovat aktuální výběr dat.

Ukázka z Google Ads Editoru

5) Využijte aktualizační režim importu v Skliku. Původní varianty reklam pozastaví, přidá nové, nic jiného v kampaních měnit nebude.

  • Volba Nástroje > Import kampaní
  • 1. krok importu – vyberte upravený soubor, který chcete importovat – a klikněte na kolečko
  • Zvolte Pokračovat
Krok 1
  • 2. krok importu – zvolte typ importního režimu Vytvořit či aktualizovat kampaně a poté klikněte na Pokračovat
Krok 2
  • 3. krok importu – dokončete import kampaně tlačítkem Importovat
Krok 3

Úprava cílové URL u stovek reklam při přechodu na novou doménu pomocí Editoru

Pro složitější úpravy, kde se liší cílové adresy – e-shopy, složitější/strukturovanější weby. Základní úpravy je možné provádět přímo v rozhraní Skliku prostřednictvím inline editací.

  • Vyexportujte si kampaně, kde potřebujete upravit cílové URL
  • Proveďte import do Google Ads Editoru
  • V Editoru si zobrazte reklamy a změňte URL (není třeba vytvářet jejich kopie, Sklik umožňuje editovat cílové URL bez smazání původní reklamy a vytvoření nové)
  • Proveďte export kampaní
Importní soubor v MS Excel

Do Skliku importujte pomocí importního režimu Vytvořit či aktualizovat kampaně – díky tomu budou aktualizovány pouze reklamy obsažené v importovaném souboru a nic jiného se nezmění

Dokončení importu

Výměna cílové URL reklam po přechodu na novou doménu

Pokud přecházím na novou doménu a potřebuji u stávajících reklam změnit cílovou URL, mohu stávající reklamy pozastavit/ smazat a nahradit je novými s novou cílovou URL.

  • Vyexportujte si kampaně, kde potřebujete upravit cílové URL
  • Proveďte import do Google Ads Editoru
  • V Editoru si zobrazte stávající reklamy a vytvořte jejich kopie s novou URL. U původních reklam poté změníte stav na pozastaveno nebo smazat.
  • Proveďte export kampaní

V exportním souboru poté původní pozastavená reklama bude mít status Paused, případně pokud ji plánuji zcela smazat, tak Deleted.

Zápis statusů v importním souboru

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.