Nápověda menu

Maximalizace konverzí

Jak funguje Maximalizace konverzí?

V nastavení kampaně si přepněte Strategii nabídek na Maximalizaci konverzí zadejte max. CPA (maximální cena za konverzi), kterou jste ochotní zaplatit za získání jedné konverze. Systém následně sám nastavuje ceny za proklik v aukcích tak, aby vám maximalizoval počet konverzí při zachování dodržení této max. CPA.

V čem vám pomůže?

  • Ušetří vám čas – není nutné přenastavovat max. CPC s ohledem na dosahovaný výkon. 
  • Doručí vyšší výkon – maximalizuje zobrazení v aukcích, kde je vysoká pravděpodobnost konverze a naopak ušetří prostředky díky nezobrazení v aukcích, kde je šance na konverzi nízká nebo žádná. 

Na rozdíl od automatických pravidel nebo externích bidovacích nástrojů Maximalizace konverzí v Skliku pracuje v reálném čase s mnoha signály, které má k dispozici. Těch je několik desítek – namátkou typ zařízení, prohlížeč, pohlaví a věková kategorie uživatele, formát reklamy, typ cílení, segment inzerenta, reklamní zóna atd. 

Co je dobré vědět?

  • Maximalizace konverzí nyní počítá všechny naměřené konverze bez ohledu na jejich typ (pokud byste měřili např. objednávky i registrace). 
  • Při zapnutí Maximalizace konverzí se reklama z kampaně vydává na všech zařízeních a vždy bez ohledu na nastavení multiplikátoru a nastavené časové plánování. Systém automaticky upravuje nabídky dle predikované konverze na daném zařízení pro daný den a hodinu v každé jednotlivé aukci. 
  • V případě, že chcete zapnout Maximalizace konverzí u kampaně, kterou máte cílenou na desktop a její kopii, která je cílená na mobilní zařízení, jednu z těchto kampaní nechte pozastavenou, protože se jinak v aukcích navzájem kanibalizují. 
  • Při zapnutí Maximalizace konverzí se automaticky mění způsob střídání reklam na optimalizovaný dle CPA. 
  • Pokud kampaň přepnete zpět do strategie nabídek CPC nebo CPT, někdejší nastavená max. CPC budou obnovena. Naopak nebude obnoven multiplikátor, pokud byl nastaven. 
  • Aby šla v kampani zapnout Maximalizace konverzí, musí mít kampaň za posledních 30 dní alespoň 25 konverzí. Platí, že čím více konverzí kampaň má, tím vyšší předpoklad úspěchu. 
  • Systém zatím neumí začít zobrazovat nově přidanou reklamní sestavu do kampaně s aktivní Maximalizací konverzí. Nepřidávejte je. 
  • V tuto chvíli je Maximalizace konverzí k dispozici pouze pro obsahové a produktové kampaně (DB, DRTG) v obsahové síti. 

Jak Maximalizaci konverzí nastavit

1. V nastavení kampaně přepněte strategii nabídek na Maximalizaci konverzí a zadejte požadovanou max. CPA. 

  • Upozornění: Pokud nastavíte max. CPA nižší, než je v dané kampani aktuálně dosahovaná, objem kampaně v impresích, klicích a pravděpodobně i konverzích klesne. 
  • Netestujte na kopii kampaně, kdy kampaně s max. CPC a max. CPA poběží vedle sebe, ani kdyby jedna z nich měla být zobrazovaná jen na jednom ze zařízení (např. mobil) – budou se negativně ovlivňovat. 

2. V rozhraní je možné zobrazit si volitelný sloupec max. CPA. Tyto hodnoty je také možné upravit pro jednotlivé sestavy v dané kampani. Nastavení sestavy má přednost před nastavením kampaně.

Tip: Nastavené sloupce si můžete uložit pro použití napříč všemi účty a zapínat si je pouze tam, kde dávají s ohledem na nastavené strategie nabídek smysl. 

Doporučujeme, aby denní rozpočet kampaně nebyl nižší než pětinásobek nastavené maximální CPA. Kampaň, jejíž cílem je vodit konverze, by obecně neměla být tlumená denním rozpočtem, jinak může dojít k získání menšího množství konverzí než před zapnutím Maximalizace konverzí, protože nejlukrativnější prokliky mohou být nakoupeny i řádově za vyšší desítky korun.

3. Výsledky kampaní vyhodnocujte nejdříve po 2 týdnech.

Jak mám Maximalizaci konverzí vyhodnocovat? 

Model zohledňuje konverze až 30 dní zpětně. V případě, že by byla CPA oproti max. CPA překročena první den po spuštění Maximalizace konverzí, doporučujeme vyčkat a kampaň vyhodnocovat nejdříve po dvou týdnech. Stejně tak u objemu konverzí doporučujeme jistou trpělivost – model je průběžně doučován a může se přizpůsobit příležitostem nově získávaným díky variabilitě bidů v režimu CPA. Kampaň s Maximalizaci konverzí (ostatně jako jakoukoliv kampaň) finálně vyhodnocujte definitivně 30 dní po jejím pozastavení. 

Je třeba také brát v potaz, že model optimalizuje na konverze atribuované k datu kliku, zatímco rozhraní Skliku zobrazuje standardně konverze k datu uskutečnění dané konverze. Tedy v rozhraní viděná CPA nemusí odpovídat realitě dle modelu. Seznam.cz pro inzerenty připravuje podrobnější statistiku. 

Příklad: při zapnutí Maximalizace konverzí nastavíte max. CPA vyšší, než byla dosavadní dosahovaná, čímž vzroste za dny bezprostředně následující po zapnutí cena, avšak velká část konverzí je připisována s několikadenní prodlevou. CPA několik dní po zapnutí tedy v rozhraní vypadá jako překročená. 

Srovnání s obdobím před zapnutím strategie Maximalizace konverzí Interpretace 
Počet zobrazení a/nebo prokliků poklesl Situace je v pořádku, systém identifikoval aukce s nízkou pravděpodobností konverze a nastavil nízký bid, kvůli kterému sestava v aukci nevyhrála, nezobrazila se a tedy ani nemohlo dojít k prokliku 
Prům. CPC stoupla Situace je v pořádku, systém může výrazně zvýšit CPC v nejlukrativnějších aukcích s vysokou pravděpodobností konverze 
Cena inzerce stoupla Situace je v pořádku, pokud byla dodržena nastavená max. CPA 
Počet konverzí poklesl Situace není v pořádku, pokud nebyla inzerentem zadána nižší max. CPA než byla dosavadní inzerentova cílová CPA, ke které byla kampaň pomocí nastavených max. CPC směřována 
Max. CPA byla překročena Není v pořádku, pokud se s max. CPA v průběhu sledovaného období nehýbalo a překročení není jen zdánlivé; případně pokud není vyhodnocováno období kratší než 14 dní nebo období s abnormálně nízkým celkovým počtem konverzí 
PNO stouplo / Hodnota konverze klesla Situace je v pořádku, pokud stoupl počet konverzí při dodržení nastavené max. CPA. Pro maximalizaci obratu při dodržení max. PNO je třeba použít příslušnou strategii (nyní v přípravě). 

Otázky a odpovědi

  • Automatizuje Maximalizace konverzí cílení?

Maximalizace konverzí automatizuje pouze výši bidů v aukcích. Pracuje však pouze na cíleních, která máte v kampani zadaná. Omezí cílení, která nefungují, ale nová cílení je třeba přidat ručně. Což můžeme v kampani se zapnutou Maximalizací konverzí, která plní stanovené kritérium, doporučit, abyste maximalizovali objem konverzí (jak je zmíněno – systém neefektivní umístění utlumí sám). 

  • Mám kampaň s dynamickým retargetingem, mám zachovat rozdělení sestav dle počtu dní od návštěvy?

Ano, jak píšeme výše, Maximalizace konverzí sama necílí. Strukturu kampaně s DRTG ponechte rozdělenou, jak je.

  • Pokud kampaň nebude plnit mé kritérium CPA, vrátí mi Seznam.cz investované prostředky? 

I když je naším cílem doručit našim inzerentům maximální výkon, může se stát, že z nějakého důvodu nebude Maximalizace konverzí u některé kampaně nebo pro nějaký web fungovat. To může být způsobené i vlivy, které nemá Seznam.cz ve své moci – výpadek či jiná chyba měření konverzí na straně inzerentova webu, pokles konkurenceschopnosti způsobený změnami na trhu, ve kterém se inzerent pohybuje, obtížný nebo vysoce konkurenční segment a podobně. Seznam.cz nemůže refundovat případy, kdy nedojde k plnění nastaveného max. CPA nebo max. PNO.

  • Co se stane, když v kampani poklesne počet konverzí pod kritické množství? 

Kampaň bude technicky fungovat dál, ale objem bude klesat. V takovém případě doporučujeme opět přepnout na strategii nabídek CPC. V budoucnu chceme na takové případy automaticky nechat upozorňovat.

  • Co se stane, pokud by výsledky nebyly dostačující a museli bychom Maximalizaci konverzí v kampani vypnout?

Kampaň poběží se strategií nabídek CPC jako před začátkem testu. Optimalizace na konverze neovlivní historii kampaně (počítanou dle CTR), tudíž kampaň by měla běžet dál ve srovnatelném objemu.

Plánovaný rozvoj 

  • Maximalizace obratu (max. PNO) 
  • Maximalizace konverzí a Maximalizace obratu i pro kampaň typu Vyhledávací a Nákupy 
  • Zvyšování výkonu obou automatických strategií 

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.