Ceník a aukční prokliky – Provozovny bez řízení inzerce v Skliku
- Základní ceník
- Sezónní ceník
- Nastavení maximální částky za proklik
- Přes reklamní systém Sklik
- Priority nastavení CPC
- Úprava max. CPC pomocí multiplikátorů
Základní ceník
Za každý uskutečněný proklik do e-shopu je účtována minimální cena ve výši 1,00 – 3,60 Kč bez DPH (v návaznosti na výši prodejní ceny nabídky). Ta je následně strhávána ze služby Seznam Peněženka.
Skutečná cena za proklik může být nižší, než maximální nabídnutá cena (při prokliku systém naúčtuje nejnižší potřebnou částku pro udržení dané pozice), min. však 1,00 – 3,60 Kč bez DPH.
Aukční prokliky umožnují zvýšení pozice před konkurencí jak v produktovém detailu, tak i ve výsledcích vyhledávání v nabídkách při řazení podle oblíbenosti (výchozí způsob). Při seřazení podle prodejní ceny (nejlevnější, nejdražší) je vždy účtována cena za následný proklik 1,00 – 3,60 Kč bez DPH.

Sezónní ceník
Každoročně v období hlavní sezóny (od 1.10. do 31.1.) je cena za proklik účtovaná podle sezónního ceníku.
Sezónní ceník pro rok 2025 připravujeme.
Nastavení maximální částky za proklik
V XML feedu
Vyplnění tagů (značek)
- MAX_CPC (maximální cena za proklik v detailu produktu)
- MAX_CPC_SEARCH (maximální cena za proklik v Reklamě ve vyhledávání na Zboží.cz a na Seznamu)
V administračním rozhraní
Položky jednotlivě
- nastavením ceny za proklik v detailu každé nabídky
Položky hromadně
- exportem / importem položek v CSV souboru do administrace Zboží.cz
Přes reklamní systém Sklik

Inzerovat můžete i prostřednictvím produktových skupin ve svém účtu v Skliku. K tomu je třeba přesunutí inzerce do Skliku.
Priority nastavení CPC
V případě, že MAX_CPC nebo MAX_CPC_SEARCH bude nastavena na nižší hodnotu než stanovená CPC pro danou prodejní cenu, nabídku zobrazíme a automaticky nastavíme CPC na částku za proklik, která je pro dané rozmezí prodejní ceny minimální.

Pokud v Administraci Zboží.cz pod záložkou „Aukce a konverze“ – „Ceny prokliku“ zvolíte nastavení z XML feedu, ale ve feedu nebudou vyplněny tagy MAX_CPC nebo MAX_CPC_SEARCH, případně jejich hodnoty budou nižší než je aktuální ceníková CPC – aukce se bude brát podle toho, jak je nastavena v Administraci Zboží.cz. (Pokud aukce není nastavena, bude vám účtována minimální CPC dle ceníku Zboží.cz.)
Úprava max. CPC pomocí multiplikátorů
Multiplikátor nabídek v administraci Zboží.cz slouží k procentuální úpravě výše nabídky pro detail produktu (MAX_CPC) a pro Reklamu ve vyhledávání na Zboží.cz a na Seznamu (MAX_CPC_SEARCH) v kombinaci se zařízením.
Je aplikován pouze v případě, že má inzerent v administraci Zboží.cz nastaveno bidování z XML feedu nebo přes administrační rozhraní Zboží.cz.
Nastavení multiplikátoru se provádí v části „Ceny prokliku“ na záložce Úprava max. CPC.
Maximální nabízenou cenu za proklik můžete zvýšit až o 900 % nebo snížit až o 90 %. Snížením o 100 % se vaše nabídky budou vydávat za minimální cenu za proklik podle aktuálního ceníku. MAX_CPC můžete upravovat podle webu, umístění nabídky a typu zařízení.
Příklad:
Při maximální CPC 5 Kč a zvýšení o 200 % bude výsledná hodnota 15 Kč.
Při snížení max. CPC 5 Kč o 50 % bude výsledná hodnota 2,5 Kč.
Multiplikátor Na webu Zboží.cz
Ovlivňuje nabídky v produktových kartách na srovnávači Zboží.cz a Reklamu ve vyhledávání na Zboží.cz.
- Produkt = Doporučené nabídky zobrazené na produktové kartě (MAX_CPC)
- Hledání = Reklama ve vyhledávání na Zboží.cz (MAX_CPC_SEARCH)
Multiplikátor Vyhledávání na Seznam.cz
Ovlivňuje Reklamu ve vyhledávání na Seznam.cz a Produktové upoutávky ve vyhledávání na Seznamu.

Pokud má inzerent v administraci Zboží.cz nastaveno bidování skrze Sklik nastavuje multiplikátor přímo v rozhraní Sklik.cz.