Nápověda menu

Párování nabídek Inzerce Nákupy (dříve Zboží.cz)

Pojmenování nabídek

Tato pravidla popisují povinný formát pojmenování nabídky v nabídkovém XML feedu pro internetové obchody.
Název nabídky je uveden ve značce PRODUCTNAME, povinně přítomné pro každou nabídku (značku SHOPITEM). Doporučená délka názvu je 70 znaků.
V názvu nesmí být žádné prvky specifické jen pro daný obchod – jde o obecné pojmenování výrobku z pohledu spotřebitele. Měl by obsahovat výrobce, jméno výrobku a hodnoty klíčových parametrů, ve kterých se od sebe odlišují případné varianty (barva, paměť, velikost…)

Název nabídky musí obsahovat všechny potřebné údaje tak, aby byla nabídka pomocí názvu odlišitelná od ostatních nabídek v XML feedu. Každá nabídka, včetně jejích variant, musí mít svou unikátní URL adresu. Struktura názvu se řídí jednotnou šablonou. Zároveň je ale vždy potřeba řídit se názvoslovím pro danou kategorii, ve které je nabídka zařazena. Přehled kategorií a jejich názvosloví, spolu s příkladem, je dostupný zde.

Obecná šablona pro vytvoření názvu nabídky:

VÝROBCE ŘADA PRODUKTOVÉ_OZNAČENÍ* PRODUKTOVÝ_KÓD BARVA*
Vysvětlivka: * znamená, že údaj není povinný

Příklady správných názvů nabídek dle názvosloví kategorie:

  • Philips Series 800 EP0824/00 černý
  • Hannah Zury Lite 10019437HHX01 36 (obsahuje výrobce, model a produktové číslo, které jasně specifikuje druh produktu a povinnou velikost)
  • SKECHERS Summits High Range 232457-BLK 42 (výrobce, model, produktové číslo, které obsahuje i barvu, velikost)
  • Electrolux EW6S526W bílá (výrobce, produktové číslo a barva varianty)
  • Syncare Nicream krém pro citlivou pleť 75 ml
  • Prstýnek s nastavitelnou velikostí 11153 sedmikráska (i když není výrobce, je nabídka dostatečně specifická použitím produktového čísla a motivu)

Příklady nedostatečně zaspecifikovaných, nebo chybných názvů nabídek:

  • Červená vyhřívaná bunda velikost M (chybí výrobce, případně produktové číslo)
  • adidas tenisky černé (chybí velikost, název modelu/produktové číslo)
  • Gorenje pračka s kapacitou 5 kg (opět chybí model/produktové číslo a barva, pokud se vyrábí ve více variantách)
  • Bioderma White Objective krém na ruce 50 ml + dárek zdarma (název je správný, ale neuvádíme do něj “dárek zdarma” – dárky zdarma uvádíme do samostatného tagu EXTRA MESSAGE)

Výrobce

  • Jedná se o název výrobce, který výrobek prodává. V případě více známého brandu například Ariel, Persil atd. použijeme do názvu brand.
  • Výrobce uvádíme dle zapsání do interní databáze srovnávače Zboží.cz (NIKE, adidas, Tommy Hilfiger).
  • Pokud je výrobce obecně znám pod zkratkou, preferujeme zkratku (např. HP, D&G, GS).
  • Zkratku uvádíme celou velkým písmem (př.: DKNY, LEGO, LG, ECG).
  • Speciální znaky &, pomlčka a jednotky definující rozměr (např. „200 x 80 cm“) uvádíme s mezerami.
  • Apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer.
  • Znaky pro copyright ©, registred ® nebo trademark ™ neuvádíme.
  • V dvouslovném názvu uvádíme obě první písmena velká (př. Western Digital, David Beckham).
  • Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iRiver, iRobot).

Produktová řada

  • Řada sjednocuje podobné produkty, je vždy určena výrobcem dle brandu. Např.: Bosch Tassimo, Barum Brillantis.
  • Označení je název samotné nabídky bez názvu výrobce, řady, parametrů nebo produktového čísla.
  • Rozšířený název definuje parametr, kterým se liší produkty s jinak stejným názvem.
  • Uvádíme v podobě první písmeno velké, ostatní malá.
  • Speciální znaky & a pomlčka uvádíme s mezerami.
  • Speciální znaky apostrof, středník, vykřičník a lomítka bez mezer.
  • Znaky pro copyright ©, registred ® nebo trademark ™ neuvádíme.
  • Pokud je velké písmeno druhé v pořadí, dodržujeme podobu ochranné známky (př. iPhone, iMac).
  • Nesmí obsahovat parametry.

Druh produktu

  • Nepovinný údaj.
  • Uvádíme pouze v případě, že název produktu může být více různých druhů výrobků (např. „Adidas Real Madrid Anthem kalhoty“, “Adidas Real Madrid Anthem tričko“ a „Adidas Real Madrid Anthem bunda“).
  • Nesmíme uvádět zkrácený (např.: koš prád., mikina dám.).

Obrázek

  • Obrázky požadujeme ve formátu PNG, JPEG nebo WebP.
  • Ideálně by měl mít obrázek bílé pozadí, ale nevadí ani jinak zbarvené, pokud je na něm produkt dostatečně vidět, nezaniká a obrázek je kvalitní.
  • Hlavní obrázek nesmí mít černé pozadí, v doplňkovém obrázku je černé pozadí povoleno, pokud produkt na obrázku nezaniká
  • Vzhled – obrázky vždy musí odpovídat dané variantě (například barvě, atd.).
  • Velikost obrázku – rozměry obrázku by měly být minimálně 425 x 440 px (šířka x výška). V případě nestandardních obrázků je třeba vždy dodržet jeden nebo druhý rozměr. Např. lyže na výšku budou mít obrázek 78 x 532 px, zubní pasta 785 x 235 px.
  • Obrázek musí být bez loga a jiných vodoznaků. Povoleno je zobrazení loga výrobce na obrázku s produktem. Logo však nesmí samotný produkt překrývat. Samotné logo výrobce bez obrázku produktu do úvodního obrázku, ani do galerie nedáváme.
  • Obrázek nesmí mít nadbytečné bílé okraje = bez velkých bílých rámečků kolem zobrazeného produktu.

Popisek

  • Je nutné zachovat větnou strukturu (podmět + přísudek).
  • Text musí být aktuální i v budoucnu – nevyužívají se termíny jako: nový, nejlepší, špičkový apod.
  • Musí vystihovat produkt (nikoli např. výrobce).

Spárovanost s produktem

Veškeré párovatelné nabídky jsou po zařazení do vašeho XML feedu napárovány na produktové karty.

Hlavními faktory pro správné napárování nabídky na produkt jsou – název nabídky (PRODUCTNAME), EAN kód (EAN), výrobce (MANUFACTURER) a produktové číslo (PRODUCTNO).

Zpracování požadavku

E-shop v párovacím nástroji vidí každou nabídku napárovanou na produktovou kartu. U produktových karet však může vidět i tlačítko „napárovat“. Tímto tlačítkem může napárovat svou nabídku na jinou produktovou kartu, a to i v případě, že je nabídka chybně napárovaná na neodpovídající produktovou kartu.

V případě, kdy automat vyhodnotí chybné párování nabídky, posune se tento požadavek k internímu vyhodnocení našemu administrátorovi. Pokud dojde k chybnému napárování nabídky, máte možnost tuto nabídku nahradit odpovídající nabídkou. Po zadání tlačítka „Napárovat“ vás systém upozorní, že je na produktové kartě napárovaná jiná vaše nabídka a zda ji chcete nahradit. Nahrazením této nabídky dojde k přepárování.

Požadavky na napárování nabídek jsou následně po odeslání řazeny do fronty, kde prochází ruční kontrolou administrátory srovnávače Zboží.cz.
Zpracování požadavku garantujeme do 48 hodin.

V případě zamítnutí požadavku dojde k zobrazení důvodů, které vedly k takovému kroku v Párovacím nástroji u nabídky, ze které byl požadavek vytvořen, viz přiložený obrázek.

Důvody zamítnutí

Při zamítnutí požadavku se můžete setkat s těmito čtyřmi důvody

Nabídka neodpovídá produktu

Nabídka musí mít s produktem úplnou shodu všech parametrů. Pokud Párovací nástroj nenabízí vhodný produkt, doporučujeme zadat název nabídky do vyhledávacího pole vpravo vedle navrhovaných produktů.

Příklad chyby
nabídka Philips 55″ OLED (48OLED807/12) -> Philips 48″ OLED (48OLED807/12)

Nabídka je obecná

Z nabídky nedokážeme detekovat konkrétní parametry, které ji odlišují od jiného druhu sortimentu. Díky tomu ji nemůžeme napárovat na navržený produkt. Je nutné, abyste nabídku dostatečně specifikovali ve svém XML feedu.

Příklad chyby
nabídka Philips OLED (48OLED807/12) -> Philips 48″ OLED (48OLED807/12)

Duplicitní nabídka

Duplicitní nabídka je taková nabídka, kdy e-shop má již na srovnávači Zboží.cz nabídku zobrazenou a vytvoří na totožný výrobek novou nabídku. Správný postup je upravit cenu/informace v popisu na původní nabídce (update v XML feedu). Administrátor vždy vyhodnotí jakou nabídku na produktové kartě ponechá.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.