Nápověda menu

Měřicí a konverzní kód – Zboží.cz

Chcete-li sledovat přínos, který vám v rámci kampaně Zboží.cz poskytuje a mít veřejně dostupné hodnocení i zpětnou vazbu od ověřených zákazníků, můžete na své stránky umístit měřící kódy. Ty budou sloužit k zajištění detailnějších statistik a zasílání dotazníků spokojenosti zákazníkům, kteří využili služeb Zboží.cz.

Máme dva druhy měření:

Doporučujeme nasadit standardní měření které umožňuje měřit počet provedených objednávek a jejich hodnoty, díky čemuž budete mít větší přehled o tom, jak jsou vaše kampaně výkonné.

Při nasazení standardního měření budete moci také využívat naše API, díky kterému je možné používat bidovací nástroje třetích stran, popřípadě vlastní řešení. API zároveň doporučujeme využít, pokud často potřebujete aktualizovat ceny – změny se projeví na Zboží.cz dříve, než při klasickém stahování XML feedu. Co vše naše API umožňuje naleznete v technické dokumentaci.

Omezené měření je podobné standardnímu měření. Není ale možné při něm využívat API Zboží.cz a získávat hodnocení od ověřených zákazníků. E-shopům s tímto měřením může recenzi udělit kdokoliv.

Standardní konverzní kód

Nastavením standardního konverzního kódu získáte celou řadu benefitů, např. více hodnocení, přehled o každé objednávce, hodnocení od ověřených zákazníků, efektivní správu inzerce a další.

Pro standardní měření konverzí je třeba v administraci své provozovny schválit smluvní podmínky a získat tzv. tajný klíč. Tajný klíč slouží pro ověření, že data zaslaná konverzním kódem skutečně pochází z vašeho obchodu.

Nastavení standardního konverzního kódu

Po registraci svého e-shopu do Zboží.cz (stejný postup je i v případě již vytvořené registrace), se přihlásíte do administrace Zboží.cz. Následně přejdete na záložku „Aukce a konverze“ – „Měření konverzí“. Před získáním údajů potřebných k nasazení standardního konverzního kódu je nejdříve nutné udělat 2 kroky, a to prostudovat a odsouhlasit Smluvní podmínky pro měření konverzí a Dohodu o zpracování údajů.

Údaje k potvrzení

Jakmile budou výše uvedené údaje vyplněné a potvrzené, bude možné ve třetím kroku získat unikátní tajný klíč, který je nezbytný pro nasazení standardního měření konverzí na vaší konverzní stránku – jedná se o stránku potvrzující provedení objednávky = stránka s poděkováním za nákup. V případě této situace mluvíme o unikátní stránce, na kterou se uživatel dostane pouze za předpokladu, že dokončí nákupní proces.

Tajný klíč a ID provozovny

Údaje v obrázku jsou uvedeny pouze jako příklad, své unikátní údaje najdete pod svým přihlášením v administraci Zboží.cz.

Aby standardní měření správně fungovalo, ID provozovny a váš unikátní tajný klíč vložte do administrace svého e-shopového řešení nebo předejte k implementaci svému webmasterovi.

Po vložení ID provozovny a tajného klíče na vaší straně už jen zbývá čtvrtý krok, a to zapnout standardní měření konverzí v administraci Zboží.cz.

Zapnout měření konverzí

V případě, že využíváte omezené měření konverzí a přecházíte na standardní, doporučujeme čtvrtý krok (stisknutí tlačítka „zapnout měření konverzí“) uskutečnit až po nasazení standardního konverzního kódu na vaší straně. Pokud zapnutí potvrdíte dříve, nebudeme schopni data z omezeného konverzního kódu zpracovat. K měření konverzí lze použít pouze jeden druh měření (omezený nebo standardní), nelze mít nastavené obě měření zároveň.

Pokud svůj obchod provozujete na některém z podporovaných shopsystémů, stačí v jeho rozhraní zadat vaše ID provozovny a získaný tajný klíč. Následně v administraci Zboží.cz už jenom měření konverzí zapnete.

Pokud potřebujete měření konverzí implementovat na míru svému shopsystému, pomůže vám technická dokumentace, kde kromě ukázkových kódů naleznete i předpřipravenou třídu v PHP. Správnost implementace doporučujeme před samotným zapnutím měření ověřit na testovací stránce, kde si můžete nechat vygenerovat testovací ID provozovny a tajný klíč a ověřit, zda na náš testovací server dorazí údaje o vygenerovaných objednávkách (bez toho, aniž bychom je ukládali). Pro toto testování je třeba v kódu použít volání useSandbox.

Pozor! Nezapomeňte po testu toto volání odstranit, v opačném případě nebudou vaše konverze zpracovávány.

V rámci standardní měření konverzí doporučujeme aktivní sběr recenzí e-shopu, který  probíhá na základě předání e-mailové adresy nakupujícího v back-endové části konverzního kódu. Předání informací třetím stranám musí být v souladu s pravidly GDPR.

Pro zaslání e-mailu nakupujícího v konverzním kódu vyžaduje Zboží.cz OPT-OUT potvrzení. (Vyjádření aktivního nesouhlasu)

API Zboží.cz

V případě nasazení standardního měřícího konverzního kódu vám umožníme přístup do API. API slouží k automatickému stahování dat dle vámi zadaných kritérií bez toho, aniž byste se museli přihlásit do administrace Zboží.cz. Může vám tak zjednodušit práci s daty, které k vyhodnocení svých kampaní běžně potřebujete.

Příklady dat, které můžete zjistit prostřednictvím API:

  • aktuální stav kreditu
  • výkon kampaně dle segmentů, značek, kategorií i dle jednotlivých nabídek
  • prodejní ceny nabídek konkurence
  • zařazené nabídky v kategoriích
  • spárované nabídky v produktech
  • strom kategorií dle specifikace Zboží.cz
  • zákaznické hodnocení e-shopu i s možností navrácení reakce na hodnocení do Zboží.cz
  • odvolání souhlasu zákazníka s poskytnutím údajů třetí straně

Tip:

Další výhodou je, že prostřednictvím API můžete rychleji aktualizovat informace o ceně za proklik, prodejní ceně a dostupnosti svých nabídek, které prodáváte.

Kompletní specifikaci k API najdete na https://api.zbozi.cz/.

Omezený konverzní kód

Pro omezené měření konverzí je třeba umístit na své stránky jednoduchý JavaScript kód a vyplnit v něm údaje o čísle a hodnotě objednávky. Kód naleznete ve své administraci, záložka „Aukce a konverze“ – „Měření konverzí“ – „Omezené“.

Omezený konverzní kód

Kód je potřeba umístit na konverzní stránku (Jedná se o stránku potvrzující provedení objednávky – stránka s poděkováním za nákup. V případě této situace mluvíme o unikátní stránce, na kterou se uživatel dostane pouze za předpokladu, že dokončí nákupní proces.) zobrazující se po odeslání/potvrzení objednávky, jeho optimální umístění je do hlavičky stránky (před </head>) – volání skriptu je prováděno asynchronně, nezpomalí tak načítání jiných prvků na stránce. Jako u každého JavaScript kódu je však možné, že bude při odeslání znehodnocen (např. vlivem některých rozšíření prohlížeče pro blokování reklamy), proto výrazně doporučujeme použít standardní měření.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.