Kde se inzerce nákupů zobrazuje
Domovská stránka Zboží.cz obsahuje pole pro vyhledávání, doporučené nabídky právě pro vás, tipy na dárky a inspirace pro nakupující, soupis patnácti hlavních kategorií a přehled oblíbených značek. Všechen obsah na domovské stránce je redakčně vybíraný a e-shopy ani výrobci si na ní nemohou zakoupit žádné zviditelnění.

Nákupní rádce Zboží.cz provází zákazníky v průběhu celého nákupního procesu. Na jeho začátku si potenciální zákazník zjišťuje základní informace o produktu, který shání. Při procházení jednotlivých kategorií (bez vyhledávání) se produkty řadí podle oblíbenosti (tedy podle CTR – míry prokliků na produkt předchozími zákazníky). Toto řazení e-shopy ani výrobci nemohou nijak ovlivnit.
Výsledkem hledání obecného dotazu zákazníka, je zobrazení kategorie na Zboží.cz.

Produkty v kategorii je také možné filtrovat podle ceny nebo výrobce. Další řazení na základě parametrů, jako jsou například materiál, barva, rozměry apod. je různé a vzniká na základě dat z XML feedů e-shopů.
S výběrem vhodného produktu zákazníkovi pomáhají také užitečné poradní texty s názvem „Jak vybrat”. Ty jsou dostupné ve většině důležitých kategorií. Pokud potenciální zákazník hledá název výrobce, zobrazí se mu stránka značky s vybranými produkty (jejich výběr ale není možné ovlivnit).

Dotazy, které zákazník zadává do pole vyhledávání, se mění v souvislosti s tím, v jaké fázi nákupního procesu se právě nachází. Jak postupně doplňuje důležité parametry, uvádí cenové relace, získává představu o tom, který typ produktu je pro něj vhodný, tak jeho původně obecné dotazy dostávají konkrétnější podobu. S hledáním mu v tomto procesu pomáhá našeptávač.

Ve chvíli, kdy má potenciální zákazník dostatek informací pro to, aby nakoupil, se zpravidla rozhoduje už jen mezi několika málo produkty, nebo pouze hledá detailní informace o konkrétním zboží. Tehdy už jsou jeho dotazy hodně specifické. Výsledky vyhledávání se řadí podle relevance. Stále je možné je různě filtrovat podle vybraných parametrů.
Pro e-shopy je důležité posílat v XML feedu správné hodnoty u elementů CATEGORYTEXT a PARAM. Filtrovat výsledky je možné také podle výdejních míst. Proto je důležité mít nastavenou i tuto funkci.
Ve výsledcích hledání na Zboží.cz rozlišujeme dva způsoby, jak se může inzerovaná nabídka z e-shopu zobrazit. Je to možné jako produkt a jako Reklama ve vyhledávání na Zboží.
Produkt obsahuje název, e-shopy (na kterém je zboží dostupné), obrázek, popisek, prodejní cenu a dostupnost i doplňkové informace (například dárek zdarma). Produkt může být zařazen v kategorii (doporučujeme mít ve feedu správně vyplněnou hodnotu u elementu CATEGORYTEXT).
V rámci produktu jsou k dispozici tyto reklamní plochy:
– Produkt – Doporučené nabídky
– Produkt – Nabídky dle ceny.
Produkt – Doporučené nabídky
Zobrazení a pořadí v této sekci ovlivňuje nastavené MAX_CPC a relevance nabídky.
Počet e-shopů zobrazovaných v doporučených nabídkách závisí na počtu nabídek napárovaných do produktu. V případě, že je v daném produktu 0-2 e-shopů nezobrazí se žádná doporučená nabídka. Pro 3-4 e-shopy je 1 bidovaná pozice a pro 5+ e-shopů jsou 4 bidované pozice.
Další faktory, pro zobrazení v doporučených nabídkách, jako je hodnocení, naleznete v technických podmínkách Zboží.cz.
Produkt – Nabídky dle ceny
Toto řazení je ovlivněno prodejní cenou položky, skladovou dostupností a dalšími faktory. V případě shodné prodejní ceny rozhoduje o pořadí relevance nabídky.
Nabídky jsou viditelné ve vyhledávání na Zboží.cz mezi produkty.
Pro zobrazování nabídek je využíván nabídkový feed pro Zboží.cz, není potřeba nic aktivovat, vše je automatické.
V reklamě ve vyhledávání na Zboží.cz se zobrazují také nabídky rozbaleného a použitého zboží.
Cílem je nabídnout při zadání nákupního dotaz relevantní nabídku a zkrátit tak nákupní cestu našich uživatelů.
Počet zobrazených nabídek je v případě karuselu až 29 a lze je prokliknout.
Od jednoho inzerenta je možné zobrazit max. 2 nabídky.
Nedojde-li při zpracování dotazu k nalezení dostatečného počtu vhodných kandidátů v aukci, systém může vybrat více nabídek od stejného inzerenta.

Nabídky se zobrazují ve vyhledávání na Seznam.cz, Obrázky.cz a Sbazaru.
Ve vyhledávání na Seznam.cz jsou nabídky umístěny nahoře nad nebo vedle top pozic textových inzerátů Skliku. Nabídky ve formě tzv. karuselu. Na mobilních telefonech se nabídky zobrazují nahoře nad textovými inzeráty Skliku.
V reklamě ve vyhledávání na Seznamu se zobrazují také nabídky rozbaleného a použitého zboží.
Počet zobrazených nabídek je v případě karuselu až 29 a lze je prokliknout.
Od jednoho inzerenta je možné zobrazit max. 2 nabídky.
Nedojde-li při zpracování dotazu k nalezení dostatečného počtu vhodných kandidátů v aukci, systém může vybrat více nabídek od stejného inzerenta.
Na Sbazaru zobrazujeme nabídky bazarového, repasovaného, použitého, rozbaleného zboží nebo zboží s poškozeným obalem atd. Aby se nabídky Vašeho obchodu zobrazovaly, je potřeba splňovat pravidla pro inzerci na Sbazaru.
