Doprava a výdejní místa na Zboží.cz
Důležitou informací u jednotlivých nabídek e-shopů je cena za dopravu a za vyzvednutí zboží na výdejním místě. Zákazníci se i dle uvedených cen za doručení a vyzvednutí rozhodují, ve kterém e-shopu svou objednávku uskuteční. Zároveň také zjišťují, jaké výdejní místo mají poblíž, např. blízko svého bydliště nebo zaměstnání.


Nastavení dopravy a další podrobé informace o dopravě doporučujeme udržovat aktuální pro efektivní nastavení Inzerce Nákupy.
Toto nastavení je platné pro všechny provozovny před i po přesunutí řízení Inzerce Seznam Nákupy.
Možnosti nastavení informace o doručení:
Způsob nastavení ceny za dopravu a vyzvednutí není možné kombinovat, je potřeba zvolit buď nastavení z administrace Zboží.cz, nebo z XML feedu.
Administrace Zboží.cz
Jednou z možností, jak nastavit ceny za dopravu a vyzvednutí objednávky na výdejním místě, je administrace Zboží.cz. Informace je možné nastavit v záložce „Sortiment“ – „Doprava“.
Nastavení cen změníte na „Administrační rozhraní“.

V administraci Zboží.cz je možné ceny za doručení rozdělit pouze dle prodejních cen nabídek a kategorií. Ty je možné uvést jako podmínku nebo naopak z nastavení vyloučit. V případě, že v nastavení ceny dopravy máte i další kritéria, doporučujeme zvolit nastavení z XML feedu.
Výdejní místa
V záložce „Doprava“ skrze „Přidat dopravu“ vyberte síť výdejních míst, kterou poskytujete a chcete ji přidat. Po jejím zvolení se vám nabídne možnost vybrání všech poboček výdejní sítě nebo jen vybraných míst. Dle vašich kritérií zvolte vhodnou možnost a stiskem „uložit“ aktivujte výdejní síť. V případě zvolení „jen vybraných míst“ vám nabídneme možnost přidání konkrétních adres výdejních míst u výdejní sítě.

Jakmile dokončíte proces přidání výdejní sítě, je nutné nastavit daná kritéria k jednotlivým výdejním sítím.
U jednotlivých výdejních sítí můžete nastavit informace dle prodejních cen nabídek nebo dle konkrétních kategorií.

Nastavení nezapomeňte uložit.
V případě, že u ceny za osobní odběr bude uvedena hodnota 0, znamená to, že cena za osobní odběr je zdarma. Pokud cenu za osobní odběr neuvedete (políčko zůstane prázdné), vyhodnotíme situaci tak, že daný způsob osobního odběru nepodporujete.
Doprava
V záložce „Doprava“ skrze „Přidat dopravu“ vyberte dopravce, kterého využíváte k doručení zásilek a chcete ho přidat.

Jakmile dokončíte proces přidání dopravce, je nutné nastavit daná kritéria k jednotlivým dopravním společnostem.
U jednotlivých dopravců můžete nastavit informace dle prodejních cen nabídek nebo dle konkrétních kategorií.

Nastavení nezapomeňte uložit.
V případě, že u ceny za dopravu bude uvedena hodnota 0, znamená to, že cena za dopravu je zdarma. Pokud cenu za dopravu neuvedete (políčko zůstane prázdné), vyhodnotíme situaci tak, že daný způsob dopravy nepodporujete.
XML feed
Druhou z možností, jak nastavit informace o dopravě a výdejních místech, je v XML feedu pomocí tagu DELIVERY.
Výhodou uvedení informace o doručení do tagu DELIVERY v XML feedu je přizpůsobení ceny dopravy jednotlivě u konkrétních nabídek. Dle vlastních kritérií si sami určíte, jakou výslednou cenu za dopravu nabídka bude mít.
Výdejní místa
Výdejní místa nejprve uveďte do XML feedu pomocí tagu DELIVERY. Jaká výdejní místa je možné využít a v jakém znění uvést, najdete v záložce XML feed u tagu DELIVERY.
U konkrétního výdejního místa následně v XML feedu uvedete cenu za osobní odběr s platbou předem <DELIVERY_PRICE> a s platbou za dobírku <DELIVERY_PRICE_COD>. Cenu za dobírku je potřeba uvést jako konečnou částku, systém cenu za dobírku s platbou předem nesčítá.
V případě, že u ceny za osobní odběr bude uvedena hodnota 0, znamená to, že cena za osobní odběr je zdarma. Pokud cenu za osobní odběr neuvedete, vyhodnotíme situaci tak, že daný způsob osobního odběru nepodporujete.
Jakmile máte výdejní místa uvedena v XML feedu, přihlaste se do administrace Zboží.cz, kde nastavení z XML feedu potvrdíte. Zároveň zvolíte, jaké konkrétní adresy výdejních míst máte k dispozici.
Nastavení cen v administraci změníte na „feed“.

Následně v záložce „Doprava“ vyberete výdejní místa, která máte uvedená v XML feedu, kliknutím na „Přidat dopravu“. Zároveň zvolíte, zda chcete přidat celou síť výdejních míst, nebo jen místa vybraná. V případě přidání celé sítě stačí tuto možnost pouze zvolit a výdejní síť přidat. Jestliže využíváte pouze některá výdejní místa dané sítě, zvolte možnost „jen vybraná místa“, kde vám umožníme výběr konkrétních adres. Adresy můžete kdykoli změnit pomocí funkce „upravit“ u konkrétního výdejního místa.

Nastavení nezapomeňte uložit.
Doprava
Dopravce nejprve uveďte do XML feedu pomocí tagu DELIVERY. Jaké dopravce je možné využít a v jakém znění uvést, najdete v záložce XML feed u tagu DELIVERY.
U konkrétního dopravce následně v XML feedu uvedete cenu za doručení s platbou předem <DELIVERY_PRICE> a s doručením na dobírku <DELIVERY_PRICE_COD>. Cenu za dobírku je potřeba uvést jako konečnou částku, systém cenu za dobírku s platbou předem nesčítá.
V případě, že u ceny za dopravu bude uvedena hodnota 0, znamená to, že cena za dopravu je zdarma. Pokud cenu za dopravu neuvedete, vyhodnotíme situaci tak, že daný způsob dopravy nepodporujete.
Jakmile máte dopravce uvedené v XML feedu, přihlaste se do administrace Zboží.cz, kde nastavení z XML feedu potvrdíte. Výhodou tohoto systému je, že v případě dočasného nevyužití daného dopravce nemusíte upravovat XML feed, dopravce stačí odebrat v administraci Zboží.cz.
Nastavení cen v administraci změníte na „feed“.

Následně v záložce „Doprava“ vyberete dopravce, které máte uvedené v XML feedu, kliknutím na „Přidat dopravu“. Zde stačí vybrat daného dopravce, výběr potvrdit a nastavení uložit.
Možnost vlastní přepravy je možné vybrat pouze v případě, že vlastní přepravu zajišťujete pro celou ČR. V případě lokálního doručení vlastní dopravou nemůžeme nastavení akceptovat.
Většina e-shopových řešení je již připravená na využití tagu DELIVERY ve vašem XML feedu. Jaká e-shopová řešení to jsou, můžete zjistit v našem jednoduchém přehledu.
Vizibilita nastavení dopravy
Nastavení dopravy se zobrazuje u produktů ve vyhledávání na Seznamu, vyhledávání Zboží.cz a také v cenovém rádci a srovnávači Zboží.cz u detailu produktu daného e-shopu. Viz náhledy níže.
Ve výsledcích hledání na Zboží.cz rozlišujeme dva způsoby, jak se může inzerovaná nabídka z e-shopu zobrazit. Je to možné jako produkt a jako Reklama ve vyhledávání na Zboží.
Produkt obsahuje název, e-shopy (na kterém je zboží dostupné), obrázek, popisek, prodejní cenu a dostupnost i doplňkové informace (například dárek zdarma). Produkt může být zařazen v kategorii (doporučujeme mít ve feedu správně vyplněnou hodnotu u elementu CATEGORYTEXT).
V rámci produktu jsou k dispozici tyto reklamní plochy:
– Produkt – Doporučené nabídky
– Produkt – Nabídky dle ceny.
Produkt – Doporučené nabídky
Zobrazení a pořadí v této sekci ovlivňuje nastavené MAX_CPC a relevance nabídky.
Počet e-shopů zobrazovaných v doporučených nabídkách závisí na počtu nabídek napárovaných do produktu. V případě, že je v daném produktu 0-2 e-shopů nezobrazí se žádná doporučená nabídka. Pro 3-4 e-shopy je 1 bidovaná pozice a pro 5+ e-shopů jsou 4 bidované pozice.
Další faktory, pro zobrazení v doporučených nabídkách, jako je hodnocení, naleznete v technických podmínkách Zboží.cz.
Produkt – Nabídky dle ceny
Toto řazení je ovlivněno prodejní cenou položky, skladovou dostupností a dalšími faktory. V případě shodné prodejní ceny rozhoduje o pořadí relevance nabídky.
Nabídky se zobrazují ve vyhledávání na Seznam.cz, Obrázky.cz a Sbazaru.
Ve vyhledávání na Seznam.cz jsou nabídky umístěny nahoře nad nebo vedle top pozic textových inzerátů Skliku. Nabídky ve formě tzv. karuselu. Na mobilních telefonech se nabídky zobrazují nahoře nad textovými inzeráty Skliku.
V reklamě ve vyhledávání na Seznamu se zobrazují také nabídky rozbaleného a použitého zboží.
Počet zobrazených nabídek je v případě karuselu až 29 a lze je prokliknout.
Od jednoho inzerenta je možné zobrazit max. 2 nabídky.
Nedojde-li při zpracování dotazu k nalezení dostatečného počtu vhodných kandidátů v aukci, systém může vybrat více nabídek od stejného inzerenta.
Nabídky jsou viditelné ve vyhledávání na Zboží.cz mezi produkty.
Pro zobrazování nabídek je využíván nabídkový feed pro Zboží.cz, není potřeba nic aktivovat, vše je automatické.
V reklamě ve vyhledávání na Zboží.cz se zobrazují také nabídky rozbaleného a použitého zboží.
Cílem je nabídnout při zadání nákupního dotaz relevantní nabídku a zkrátit tak nákupní cestu našich uživatelů.
Počet zobrazených nabídek je v případě karuselu až 29 a lze je prokliknout.
Od jednoho inzerenta je možné zobrazit max. 2 nabídky.
Nedojde-li při zpracování dotazu k nalezení dostatečného počtu vhodných kandidátů v aukci, systém může vybrat více nabídek od stejného inzerenta.
