Nápověda menu

Inzerce Nákupy (dříve kampaň Zboží.cz)

Sloučení nápovědy Zboží.cz s nápovědou Skliku

Od 25. června 2025 již nejsou dostupné původní stránky nápovědy Zboží.cz – byly přesměrovány na jednotnou nápovědu Skliku. Tento krok reflektuje změnu, kdy původní kampaně Zboží.cz nově spadají pod Seznam Nákupy, jak bylo oznámeno v oficiálním blogu Seznamu. Vaše kampaně nadále fungují beze změn, není nutné provádět žádné zásahy ani úpravy. Nová nápověda nyní nabízí přehlednější informace na jednom místě, ať už jde o správu kampaní, inzerci ve vyhledávání, nebo nové možnosti při Inzerci Nákupy.
Ve sjednocené nápovědě naleznete všechny potřebné informace:


Co získáte Seznam Nákupy? 

  • Možnost nastavovat max. CPC ve známém prostředí Skliku a možnost svěřit inzerci Seznam Nákupů svému PPC specialistovi v rámci správy všech vašich kampaní.
  • Možnost využívat automatická pravidla Skliku pro sestavy s produktovými skupinami.
  • Možnost strukturovat skupiny např. pomocí vlastních štítků, výrobce nebo kombinaci více parametrů zároveň. 

Nastavení cen za proklik pomocí Skliku je vhodné pro všechny inzerenty, kteří by rádi naplno využili potenciálu Seznam Nákupů k maximalizaci objednávek a kterým se dnes nevyplatí investice do nástrojů využívaných pro nastavování max. CPC přes feed. 

Doba platnosti není v kampaních typu Nákupy podporována, nastavený začátek a konec kampaně nebude při běhu kampaně reflektován.

Jaký je postup pro nastavení kampaně Nákupy v Skliku? 

V rozhraní Skliku v nastavení kampaně Nákupy Nastavení Max. CPC zvolte možnost z Skliku
Sestavy a skupiny je možné v Skliku nastavit předem a připravit si tak strukturu kampaně ještě před jejím spuštěním. 

Kampaň Nákupy

Min. CPC, max. CPC a Multiplikátory 

  • Minimální CPC v kampani Nákupy je určena prodejní cenou nabídky dle ceníku Seznam Nákupů. Z toho důvodu reálná CPC může být vyšší než vámi nastavená. Pokud by měla být po úpravě nabídky multiplikátorem v nastavení kampaně CPC nižší než je minimální cena nabídky, použije se v aukci také minimální cena nabídky.
  • Nastavená max. CPC u produktové skupiny má přednost před nastavenou max. CPC sestavy.
  • Pokud se nabídka nachází ve 2 skupinách, do aukce vstupuje skupina s vyšší max. CPC (i pokud byla převzata z nadřazené sestavy).
  • V případě, že máte nastaveno více multiplikátorů, tak se jejich nastavení sčítají. Tedy např. desktop +10 % a web Zboží.cz +20 % znamená, že do aukce na desktopu na Zboží.cz nabídka vstupuje za 130 % své max. CPC.

Pokud inzerent nastaví snížení max. CPC (ceny za proklik) o 100 %, nabídka se nepřestane vydávat, ale bude se dál zobrazovat s minimální možnou cenou max. CPC dle platného ceníku Zboží.cz.

Možnosti Multiplikátoru

Multiplikátor nabídek v Skliku slouží k procentuální úpravě výše nabídky (CPC). Uplatní se u všech inzerentů bez ohledu na to, zda nastavují CPC přímo v rozhraní Skliku nebo prostřednictvím feedu.

Nastavené biddování

V Skliku se oproti nastavení cen za proklik pomocí feedu (které pracuje s MAX_CPC a MAX_CPC_SEARCH) nastavuje pouze jedna nabídka CPC a sice na úrovni sestavy nebo produktové skupiny. Rozlišení nabídky pro detail produktu a hledání se řeší pouze multiplikátorem nabídek. 

V nastavení kampaně jsou k dispozici 3 úrovně úpravy nabídek 

  • Cílení na zařízení
  • Podle umístění
  • Podle typu aukce na Zboží.cz 
Nastavení multiplikátorů Kampaně Nákupy

Jednotlivé hodnoty těchto multiplikátorů se v kombinaci sčítají a celkem mohou tvořit zvýšení CPC maximálně o 900% nebo snížení CPC maximálně o 90%. 

Příklad: 
Při nastavené CPC 10 Kč a kombinaci multiplikátorů: 

Cílení na zařízení – Mobil – 20% 
Úprava nabídek podle umístění – Seznam.cz + 30% 
Úprava nabídek podle typu aukce na Zboží.cz – Hledání + 20% 

Bude výsledná nabídka CPC pro tuto kombinaci zvýšena o 30% na 13 Kč. 

Platební model CPC se řídí platebními pravidly Seznam Nákupů, včetně minimální nabídnuté ceny dle aktuálního ceníku (základního nebo sezonního).  

Je-li výsledná nabídka nižší než minimální ceníková cena za proklik, vstupuje nabídka do aukce právě s touto minimální ceníkovou cenou za proklik.

Statistiky

Statistiky kampaní typu Nákupy se načítají vždy od nuly. Do účtu vám systém nebude přinášet historická data Kampaní Nákupy a zpětně tak měnit součtové statistiky účtu Skliku. Jsou k dispozici pouze u e-shopů inzerujících na Zboží.cz. Jiné segmenty nejsou k dispozici.  

Statistiky na úrovni kampaně Nákupy se načítají od okamžiku nastaveného propojení provozovny a načítají se zcela nezávisle od statistik sestav a produktových skupin v této kampani. Z tohoto důvodu nemusí součet statistik za sestavy odpovídat souhrnným statistikám kampaně Nákupy.   

V kampani typu Nákupy nejsou k dispozici přehledy vyhledávacích dotazů a nelze používat vylučující slova.

Statistiky v rozhraní Skliku 

  • Kampaň typu Nákupy lze filtrovat pomocí typu kampaně stejně jako jakýkoliv jiný typ kampaně.
Nastavení filtru typu kampaně Nákupy 
  • Statistiky Seznam Nákupů jsou součástí statistik Skliku a jsou zařazeny jako vyhledávání. 

Statistiky v API a v Looker Studiu 

  • V API jsou statistiky Seznam Nákupů součástí statistik za vyhledávací síť stejně jako v uživatelském rozhraní. Pokud potřebujete statistiky jen za kampaně Skliku, vyfiltrujte si jen požadované typy kampaní. Případně při vytváření reportu můžete buď vypsat seznam ID kampaní, pro které report chcete připravit, nebo omezit množinu na základě jména kampaně.  
  • Looker Studio – pokud budete chtít nadále ve statistikách vyhledávání vyčlenit pouze data za kampaně Skliku, můžete vybrat typy kampaní v konfiguraci účtu, příp. jednotlivých tabulek. 

Jak kampaň Nákupy vyhodnocovat a optimalizovat? 

Stejně jako pracujete s jinými kampaněmi v Skliku: 

  • Upravujte nastavené max. CPC podle dosahovaného výkonu.
  • Vyčleňte nejhledanější sortiment nebo skupinu nabídek do podrobnějších sestav nebo produktových skupin a nastavte jim odpovídající max. CPC.
  • Inzerci si můžete rozdělit do více kampaní Nákupy segmentovaných např. dle kategorie zboží, výrobce nebo typu aukce.
  • Nastavte si pro sestavy automatická pravidla.
  • Upravte % výše nabídek dle zařízení, umístění produktové inzerce (Seznam.cz, Zboží.cz) nebo podle typu aukce (detail produktu TOP, hledání a nabídky od nejlevnějšího).
  • Pokud si založíte více kampaní Nákupy, např. s cílem, aby se jedna vydávala pouze pro detail produktu a druhá pro vyhledávání, je třeba postupovat takto: 
    • U kampaně, která se má vydávat pouze ve vyhledávání, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Produkt – doporučené hodnotu –100 %. 
    • U kampaně, která se má vydávat pouze v detailu produktu, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Vyhledávání hodnotu –100 %.
  • Žádná ze sestav nebo produktových skupin nesmí mít nastavenou nižší max. CPC než je ceníková (až 3,60 Kč). V opačném případě se nabídka bude moci vydat za ceníkovou cenu z jiné kampaně.  

Data v tomto rozpadu najdete ve statistických reportech v rozhraní Skliku s tímto nastavením: 

  • Typ přehledu: Kampaně
  • Výběr sloupců: Typ aukce na Zboží.cz nebo Umístění produktové inzerce 
  • Data jsou k dispozici pro období nejdříve od 1.8.2023

Ukázka nastavení reportu, kde lze vidět rozpad dle typu aukce na Zboží.cz a umístění produktové inzerce 

Co je dobré vědět?

Automatické tagování kampaní 

  • Na kampaně Nákupy se aplikují veškerá nastavení automatického tagování (více v nápovědě) a má přednost i před parametry zadanými přímo v cílových URL jednotlivých nabídek. 

Ostatní 

  • Pro zadání produktových skupin s vybranými kategoriemi (značka CATEGORYTEXT) můžete využít hvězdičkové konvence (wildcard) – při výběru hlavní kategorie se znakem * se aplikují automaticky všechny podkategorie vč. nově přidávaných. Hvězdičková konvence není podporována u štítku (custom_label).
  • Inzerci kampaně Nákupy na vybrané síti nelze zcela vypnout (např. nastavením úpravy nabídky multiplikátorem na -100 %), vždy se vydává minimálně za ceníkovou cenu za proklik.
  • Pokud konkrétní nabídka není součástí žádné aktivní produktové skupiny, tak se nebude inzerovat.

K čemu je nadále nutná administrace v Centru prodejce? 

  • detailní statistiky na úrovni jednotlivých nabídek
  • podrobná diagnostika kvality zasílaných dat   
  • frekvence stahování feedu   
  • nastavení ceny dopravy a výdejních míst   
  • nastavení standardního měření konverzí    
  • párovací nástroj  
  • správa hodnocení obchodu 

Import do kampaně Nákupy 

Kampaň Nákupy lze importem vytvořit i ji pomocí importu aktualizovat. Aby byl import úspěšný, je potřeba aby všechny produktové skupiny v importované kampani měly odpovídající shop ID (ID provozovny). 

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.