Inzerce Nákupy (dříve kampaň Zboží.cz)
- Co získáte Inzercí Seznam Nákupy?
- Jaký je postup pro nastavení Seznam Nákupů v Skliku?
- Úroveň propojení účtů
- Min CPC, max. CPC a multiplikátory
- Statistiky
- Jak kampaň Nákupy vyhodnocovat a optimalizovat?
- Co je dobré vědět?
- K čemu je nadále nutná administrace Zboží.cz?
- Import do kampaně Nákupy
Co získáte Seznam Nákupy?
- Možnost nastavovat max. CPC ve známém prostředí Skliku a možnost svěřit inzerci Seznam Nákupů svému PPC specialistovi v rámci správy všech vašich kampaní.
- Možnost využívat automatická pravidla Skliku pro sestavy s produktovými skupinami.
- Možnost strukturovat skupiny např. pomocí vlastních štítků, výrobce nebo kombinaci více parametrů zároveň.
Nastavení cen za proklik pomocí Skliku je vhodné pro všechny inzerenty, kteří by rádi naplno využili potenciálu Seznam Nákupů k maximalizaci objednávek a kterým se dnes nevyplatí investice do nástrojů využívaných pro nastavování max. CPC přes feed.
Jaký je postup pro nastavení kampaně Nákupy v Skliku?
V případě, že ještě nemáte přesunuté řízení inzerce Seznam Nákupy do Skliku, je tak třeba učinit v administraci Zboží.cz. Možnost najdete na přehledové stránce nebo v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky.
V rozhraní Skliku pak v nastavení kampaně Nákupy Nastavení Max. CPC zvolte možnost z Skliku.
Sestavy a skupiny je možné v Skliku nastavit i před přesunutím řízení inzerce a připravit si tak strukturu kampaně ještě před jejím spuštěním.

Inzerce kampaně Nákupy je po přesunutí řízení inzerce hrazena z Peněženky přidružené k účtu Skliku.
V den přesunu řízení inzerce do Skliku se denní rozpočet kampaně Nákupy akceptuje dle nastavené výše rozpočtu a zbývající částky v administraci Zboží (do půlnoci).
Úroveň propojení účtů – jak šel čas…
Úroveň propojení Skliku a Zboží.cz | Kdy je vhodné nastavit? | Jak to nastavím? |
1. Propojení účtu Skliku a účtu Zboží.cz | Když chcete nastavit dynamický banner nebo dynamický retargeting. | Propojení je vytvořeno automaticky při založení účtu. Od 30.1.2025 nelze měnit |
2. Propojení statistik provozovny Zboží.cz do účtu Skliku | Od 11.10.2024 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost přesunu řízení inzerce Zboží.cz do Skliku (vizte úroveň 4) | |
3. Nastavení cen za proklik pomocí produktových skupin Skliku | Od 26.9.2024 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost přesunu řízení inzerce Zboží.cz do Skliku (vizte úroveň 5) | |
4. Řízení inzerce Seznam Nákupů v Skliku | Od 18.2.2025 již není možné nastavit samostatně. Využijte možnost Sjednocení účtů (vizte úroveň 5) | |
5. Řízení inzerce Seznam Nákupů v Skliku + sjednocený účet | Když chcete mít přehled o výkonu vaší inzerce na Seznamu na jedno místě, chcete na Zboží.cz a v nabídkách Zboží.cz ve vyhledávání na Seznam.cz nastavovat max. CPC prostřednictvím produktových skupin Skliku nebo pokud chcete čerpat jiných výhod řízení inzerce Seznam Nákupů z Skliku a nadále nastavovat max. CPC přes feed. | V administraci Zboží.cz, v menu Nastavení aukce na jednotlivé položky, volba Přesunout řízení inzerce do Skliku. Případně pouze potvrďte nabídku sjednocení účtů Skliku a Zboží.cz, pokud jste již v minulosti řízení inzerce přesunuli. |
Min. CPC, max. CPC a Multiplikátory
- Minimální CPC v kampani Nákupy je určena prodejní cenou nabídky dle ceníku Seznam Nákupů. Z toho důvodu reálná CPC může být vyšší než vámi nastavená. Pokud by měla být po úpravě nabídky multiplikátorem v nastavení kampaně CPC nižší než je minimální cena nabídky, použije se v aukci také minimální cena nabídky.
- Nastavená max. CPC u produktové skupiny má přednost před nastavenou max. CPC sestavy.
- Pokud se nabídka nachází ve 2 skupinách, do aukce vstupuje skupina s vyšší max. CPC (i pokud byla převzata z nadřazené sestavy).
- V případě, že máte nastaveno více multiplikátorů, tak se jejich nastavení sčítají. Tedy např. desktop +10 % a web Zboží.cz +20 % znamená, že do aukce na desktopu na Zboží.cz nabídka vstupuje za 130 % své max. CPC.
Možnosti Multiplikátoru
Pro Inzerci Seznam Nákupů:
Možnosti multiplikátoru v rozhraní Skliku
Multiplikátor nabídek v Skliku slouží k procentuální úpravě výše nabídky (CPC).
Je aplikován pouze v případě, že má inzerent nastaveno biddování skrze Skliku. Nastavení biddování je mimo jiné možné zkontrolovat v hlavičce kampaně Nákupy v Skliku.

V Skliku se oproti nastavení cen za proklik pomocí feedu (které pracuje s MAX_CPC a MAX_CPC_SEARCH) nastavuje pouze jedna nabídka CPC a sice na úrovni sestavy nebo produktové skupiny. Rozlišení nabídky pro detail produktu a hledání se řeší pouze multiplikátorem nabídek.
V nastavení kampaně jsou k dispozici 3 úrovně úpravy nabídek
- Cílení na zařízení
- Podle umístění
- Podle typu aukce na Zboží.cz
Jednotlivé hodnoty těchto multiplikátorů se v kombinaci sčítají a celkem mohou tvořit zvýšení CPC maximálně o 900% nebo snížení CPC maximálně o 90%.
Příklad:
Při nastavené CPC 10 Kč a kombinaci multiplikátorů:
Cílení na zařízení – Mobil | – 20% |
Úprava nabídek podle umístění – Seznam.cz | + 30% |
Úprava nabídek podle typu aukce na Zboží.cz – Hledání | + 20% |
Bude výsledná nabídka CPC pro tuto kombinaci zvýšena o 30% na 13 Kč.
Platební model CPC se řídí platebními pravidly Seznam Nákupů, včetně minimální nabídnuté ceny dle aktuálního ceníku (základního nebo sezonního).
Je-li výsledná nabídka nižší než minimální ceníková cena za proklik, vstupuje nabídka do aukce právě s touto minimální ceníkovou cenou za proklik.
Možnosti multiplikátoru v rozhraní Zboží.cz
Multiplikátor nabídek v administraci Zboží.cz slouží k procentuální úpravě výše nabídky pro detail produktu (MAX_CPC) a nabídky pro vyhledávání (MAX_CPC_SEARCH) pro Zboží.cz a vyhledávání Seznam.cz v kombinaci se zařízením.
Je aplikován pouze v případě, že má inzerent v administraci Zboží.cz nastaveno biddování z XML feedu nebo přes administrační rozhraní Zboží.cz a nemá převedené řízení inzerce Seznam Nákupů do Skliku.
Statistiky
Statistiky kampaní typu Nákupy se načítají vždy od nuly. Do účtu vám systém nebude přinášet historická data Zboží.cz a zpětně tak měnit součtové statistiky účtu Skliku. Dokud nepřesunete řízení inzerce Zboží.cz do Skliku, data se načítají vždy zpětně za předešlý den. Jsou k dispozici pouze u e-shopů inzerujících na Zboží.cz. Jiné segmenty nejsou k dispozici.
Statistiky na úrovni kampaně Nákupy se načítají od okamžiku nastaveného propojení provozovny a načítají se zcela nezávisle od statistik sestav a produktových skupin v této kampani. Z tohoto důvodu nemusí součet statistik za sestavy odpovídat souhrnným statistikám kampaně Nákupy.
V kampani typu Nákupy nejsou k dispozici přehledy vyhledávacích dotazů a nelze používat vylučující slova.
Statistiky v rozhraní Skliku
- Kampaň typu Nákupy lze filtrovat pomocí typu kampaně stejně jako jakýkoliv jiný typ kampaně.

- Statistiky Seznam Nákupů jsou součástí statistik Skliku a jsou zařazeny jako vyhledávání.
- Platí pouze pro provozovny, které ještě neřídí inzerci Seznam Nákupů přes Sklik: Denní rozpočet u kampaně typu Nákupy je pouze informační přepočet týdenního, měsíčního finančního nebo neomezeného limitu provozovny v administraci. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Seznam Nákupů. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel.
Statistiky v API a v Looker Studiu
- V API budou po propojení statistiky Seznam Nákupů součástí statistik za vyhledávací síť stejně jako v uživatelském rozhraní. Pokud potřebujete statistiky jen za kampaně Skliku, vyfiltrujte si jen požadované typy kampaní. Případně při vytváření reportu můžete buď vypsat seznam ID kampaní, pro které report chcete připravit, nebo omezit množinu na základě jména kampaně.
- Looker Studio – pokud budete chtít nadále ve statistikách vyhledávání vyčlenit pouze data za kampaně Skliku, můžete vybrat typy kampaní v konfiguraci účtu, příp. jednotlivých tabulek.
- API Zboží.cz zůstává beze změny.
Jak kampaň Nákupy vyhodnocovat a optimalizovat?
Stejně jako pracujete s jinými kampaněmi v Skliku:
- Upravujte nastavené max. CPC podle dosahovaného výkonu.
- Vyčleňte nejhledanější sortiment nebo skupinu nabídek do podrobnějších sestav nebo produktových skupin a nastavte jim odpovídající max. CPC.
- Inzerci si můžete rozdělit do více kampaní Nákupy segmentovaných např. dle kategorie zboží, výrobce nebo typu aukce (pouze po přesunutí řízení inzerce).
- Nastavte si pro sestavy automatická pravidla.
- Upravte % výše nabídek dle zařízení, umístění produktové inzerce (Seznam.cz, Zboží.cz) nebo podle typu aukce (detail produktu TOP, hledání a nabídky od nejlevnějšího).
- Pokud si založíte více kampaní Nákupy, např. s cílem, aby se jedna vydávala pouze pro detail produktu a druhá pro vyhledávání, je třeba postupovat takto:
- U kampaně, která se má vydávat pouze ve vyhledávání, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Produkt – doporučené hodnotu –100 %.
- U kampaně, která se má vydávat pouze v detailu produktu, v nastavení zadejte v Úpravě nabídek podle typu aukce na Zboží.cz úpravu nabídky pro Vyhledávání hodnotu –100 %.
- Žádná ze sestav nebo produktových skupin nesmí mít nastavenou nižší max. CPC než je ceníková (až 3,60 Kč). V opačném případě se nabídka bude moci vydat za ceníkovou cenu z jiné kampaně.
Data v tomto rozpadu najdete ve statistických reportech v rozhraní Skliku s tímto nastavením:
- Typ přehledu: Kampaně
- Výběr sloupců: Typ aukce na Zboží.cz nebo Umístění produktové inzerce
- Data jsou k dispozici pro období nejdříve od 1.8.2023
Ukázka nastavení reportu, kde lze vidět rozpad dle typu aukce na Zboží.cz a umístění produktové inzerce
Co je dobré vědět?
Omezení pro kampaně Nákupy, které nemají přesunuté řízení inzerce do Skliku:
- Změna stavu u kampaní Nákupy a jejích sestav nebo produktových skupin neovlivňuje výdej reklamy tak jako v ostatních typech kampaní v Skliku.
- Pokud má Nastavení Max. CPC hodnotu z feedu nebo ze Zboží.cz, změna stavu kampaně, sestavy, ani produktové skupiny nemá na výdej reklamy vliv, protože se použije hodnota Max. CPC uvedená v XML feedu, nebo v administraci Zboží.cz.
- Pokud má kampaň Nastavení Max. CPC z Skliku, pak se v případě pozastavení nebo smazání reklama z této kampaně nadále vydává a použije se hodnota Max. CPC z ceníku Zboží.cz.
- V kampani Zboží.cz nejsou vidět data za aktuální den. Data za včerejší den se připisují v ranních hodinách. Správnost dat za předchozí den obecně možno ověřit přes API metodu stats.status.
- Do sestav a skupin v kampani Nákupy se načítají pouze data za inzerci, která běží v době, kdy je nastaven bidding přes produktové skupiny Skliku. Výkon inzerce, která se řídí cenou za proklik z feedu, nebo z administrace Zboží, se v Skliku načítá pouze do statistik na úrovni kampaně Nákupy
- V účtu Skliku se může nacházet pouze 1 kampaň typu Nákupy pro jednu provozovnu.
- Denní rozpočet u kampaně typu Nákupy je pouze informační přepočet týdenního nebo měsíčního finančního limitu provozovny v administraci Zboží.cz. Z tohoto důvodu u kampaně nefunguje hlídání na denní bázi jako v Skliku, ale řídí se mechanismy Seznam Nákupů. Hodnota v Skliku má pouze pomocný účel.
- Kampaň není možné vytvořit importem, pouze aktualizovat.
- Pokud má kampaň Nákupy nastavené ceny za proklik přes administraci Zboží.cz nebo přes feed, automatické tagování z účtu Skliku v Seznam Nákupech aplikováno není.
Automatické tagování kampaní
- Na kampaně Nákupy se aplikují veškerá nastavení automatického tagování (více v nápovědě) a má přednost i před parametry zadanými přímo v cílových URL jednotlivých nabídek.
Ostatní
- Pro zadání produktových skupin s vybranými kategoriemi (značka CATEGORYTEXT) můžete využít hvězdičkové konvence (wildcard) – při výběru hlavní kategorie se znakem * se aplikují automaticky všechny podkategorie vč. nově přidávaných. Hvězdičková konvence není podporována u štítku (custom_label).
- Inzerci kampaně Nákupy na vybrané síti nelze zcela vypnout (např. nastavením úpravy nabídky na -100 %), vždy se vydává minimálně za ceníkovou cenu za proklik. Pokud však nabídka není součástí žádné aktivní produktové skupiny, tak se neinzeruje vůbec.
K čemu je nadále nutná administrace Zboží.cz?
- detailní statistiky na úrovni jednotlivých nabídek
- podrobná diagnostika kvality zasílaných dat
- frekvence stahování feedu
- nastavení ceny dopravy a výdejních míst
- nastavení standardního měření konverzí
- párovací nástroj
- správa hodnocení obchodu
Import do kampaně Nákupy
Kampaň Nákupy lze importem vytvořit (vytvoří se automaticky po propojení) i ji pomocí importu aktualizovat. Aby byl import úspěšný, je potřeba aby všechny produktové skupiny v importované kampani měly odpovídající shop ID (ID provozovny).