Nápověda menu

Vylučující slova (OS) – Brand safety

Sklik umožňuje využívat vylučujících slov i v obsahové síti a zajistit tak inzerentům, že se jejich reklamy nezobrazí na stránce, která se věnuje danému tématu.

K čemu je to dobré?

Díky použití vylučujících slov v obsahové síti si můžete specifikovat jedno nebo více témat, u kterých nechcete, aby se zobrazovala vaše reklama. Vhodné pro případy, kdy obor daného klienta souvisí s případnou tragickou nebo obecně negativně vnímanou událostí.

Jak vylučující klíčová slova nastavit?

Vylučující slova se zadávají stejným způsobem jako vylučující slova pro vyhledávací kampaň

  • Možnost nastavit na úrovni kampaně (doporučené) nebo jednotlivých reklamních sestav.
  • Vylučující slova zadávejte ve volné shodě. Systém umí běžná slova skloňovat. U nových nebo cizích slov doporučujeme zadat více tvarů – např. koronavirus, koronaviru, koronavirem atd.
  • Zadávejte pouze jednoslovné výrazy, např. koncentrační.
  • Vyhněte se přídavným jménům a používejte ideálně podstatná jména.
  • Nezadávejte mnohoznačná slova a slova vyskytující se často i v kontextu, který nesouvisí s negativním tématem, abyste se nepřipravili o relevantní imprese. Příklad slov nevhodných k vyloučení: vlak, automobil, tábor.
    • Více než obecné termíny se zaměřte na slova, která jsou méně časté. Místo válka, která má více významů jako obchodní válka, válka mezi celebritami, je termín voják, popřípadě konkrétní jména zainteresovaných stran, generálů.
  • Vybírejte slova, která mají větší šanci být obsaženy v titulku/nadpisu/URL (např. kolem leteckých tragédií může být vhodné slovo letadlo, neboť bude hojně zastoupeno v nadpisech, URL. Bohužel se aplikuje i na neutrální/pozitivní zprávy kolem leteckého průmyslu.
  • Zadávejte max. 100 vylučujících slov na kampaň i sestavu (vč. vyloučených slov kampaně).
  • Pokud si nejste jistí volbou vhodných vylučujících slov, neváhejte se obrátit na svého konzultanta.
válkapočasínásilínehoda – škodaCovid
konflikttajfunvraždapožárcovid
válkazáplavyzavraždilshořelcovidový
útokzatopenívrahsrazilpandemie
tanknebezpečízabilzničenýinfekční
napadenýorkánstřelbasrážkanakažlivý
zaútočiltornádozbraňnárazkoronavirus
zbraňvytopenýznásilněnítragédievirus
střelbaevakuaceoběťtragickýkraken
raketazaplavenýobviněnýzásahočkování
raketovýkriminalistazasahovalomikron
protileteckýtrestsvědekvakcína
vojákvězenípovolány
armádavazbanaboural
válečnýobžalovanývýbuch
bombaexploze
granát
Ukázka vhodně vyloučených klíčových slov ke vztaženým tématům

Co je dobré vědět

  • Systém pracuje s váhou slov. Aby systém vyloučil zobrazení reklamy, je třeba, aby alespoň jedno ze slov bylo na stránce tematicky významné – tedy vyskytovalo se v článku několikrát nebo bylo obsaženo v titulku článku apod. Díky tomu vás systém nepřipraví o imprese u článků, kde se nežádoucí slovo nachází např. pouze v upoutávce na jiný článek vespod stránky. Na druhou stranu nemůžeme garantovat nezobrazení reklamy vždy, když se dané slovo na stránce nachází.
  • Pokud není na cílové stránce dostatečný textový obsah, systém nemá podle čeho určit, že nemá reklamu zobrazit. (obrázkové galerie)
  • Vylučující slova fungují pouze v kampaních typu obsahová (nikoliv produktová nebo video).

Další možnosti kontroly nad obsahem, kde se zobrazuje vaše reklama

  • Možnost vyloučit zobrazování na doméně nebo URL. Např. novinky.cz nebo novinky.cz/krimi.
  • Možnost vyloučit zobrazování na stránkách, které systém zařadil do témat.
  • Možnost vyloučení webů označených projektem Konšpirátori.sk nebo Nelež.cz jako dezinformační nebo označených NFNZ ratingem B- a C v nastavení kampaní.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.