Shody klíčových slov (VS)
Klíčová slova je možné pro lepší zacílení vaší kampaně ve Vyhledávací síti zadávat v takzvaných shodách klíčových slov. Při inzerci v obsahové síti se shody klíčových slov nerozlišují.
Volná shoda
- Při porovnávání s dotazem se klíčové slovo skloňuje, časuje a nebere se v potaz diakritika.
- V případě dotazu nezáleží na pořadí slov víceslovného klíčového slova.
- Slovo se může zobrazit i na synonyma a analogické dotazy. V aukci je však z vašeho účtu Skliku preferováno klíčové slovo, které přesněji odpovídá vyhledávanému dotazu.
- U mnohaslovných klíčových slov (cca 5 a více) nemusí být obsažena všechna slova v uživatelském dotazu (pokud nejsou zadaná s modifikátorem – níže). V aukci je však z vašeho účtu Skliku preferováno klíčové slovo, které přesněji odpovídá vyhledávanému dotazu.
Klíčové slovo | Zobrazí se mj. na |
laciný míč | laciny mic |
laciné míče | |
laciný fotbalový míč | |
telefon apple iphone 13 256gb modrá | telefon apple iphone 13 256gb černá |
telefon apple iphone 13 256gb | |
apple iphone 13 256gb modrá |
Klíčová slova s modifikátorem volné shody (se znaménkem + na svém začátku) je možné zadávat, ale při výdeji reklamy již nejsou podporovaná a chovají se stejně jako běžná volná shoda.
“Frázová shoda“
- Frázová shoda nevyžaduje shodu v diakritice, pádu a tvaru – nemusíte tedy zadávat relevantní klíčová slova ve frázové shodě ve všech možných tvarech, ve kterých je může potenciální zákazník vyhledávat.
- Pořadí slov ve frázové shodě nemusí odpovídat pořadí slov v dotazu uživatele.
- Dotaz může být rozšířen zleva i zprava, rozšiřující slovo může být vloženo i uvnitř.
- Všechna slova z klíčového slova musí být obsažena v uživatelském dotazu.
- Slovo se může zobrazit i na synonyma a analogické dotazy. V aukci je však z vašeho účtu Skliku preferováno klíčové slovo, které přesněji odpovídá vyhledávanému dotazu.
- Zadané klíčové slovo musí být ohraničeno uvozovkami.
Klíčové slovo | Zobrazí se na | Nezobrazí se na |
“Plastové bazény“ | plastové bazény | bazén |
bazén plastový | plavecké bazény | |
plastove bazeny | ||
pvc bazén | ||
plastové levné bazény |
Co když má slovo bez diakritiky jiný význam?
Nad inzercí máte plnou kontrolu a můžete si nežádoucí spojení vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov. Chování vylučující frázové shody zůstává a nežádoucí spojení je možné vyřešit vyloučením jednoho slova.
Příklad:
Využíváte klíčové slovo „byty” a nechcete se zobrazovat na dotaz obsahující být. V takovém případě je třeba vyloučit – „být”. Sklik ve vylučující frázové shodě respektuje diakritiku i pořadí slov v klíčovém slovu vůči dotazu.
[Přesná shoda]
- Zadané klíčové slovo musí být ohraničeno hranatými závorkami.
- Při porovnávání s dotazem se klíčové slovo neskloňuje a nečasuje, ale v případě, že klíčové slovo obsahuje dvě a více slov se přestane brát v potaz diakritika.
- Dotaz musí být v přesném znění klíčového slova, aby došlo k zobrazení reklamy.
Klíčové slovo | Zobrazí se na | Nezobrazí se na |
[Praha] | Praha | ubytování Praha |
[artézké vrty] | artézké vrty | artézký vrt |
[míč na fotbal] | mic na fotbal | koupím míč na fotbal |
[punčocháče] | punčocháče | puncochace |
Jestliže mají slova bez diakritiky jiný význam, můžete takové nežádoucí spojení vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov. Ve vylučující shodě je diakritika brána v potaz vždy.
Používání diakritiky
V případě, že je uživatelský dotaz zadán bez diakritiky, systém ji podle slovníku automaticky doplní. Pokud klíčová slova v jakékoliv shodě obsahují diakritiku, reklama se zobrazí i na dotaz bez ní.
Jedinou výjimku tvoří jednoslovné klíčové slovo v přesné shodě, u kterého je diakritika zohledněna.
U jednoslovného klíčového slova v přesné shodě s diakritikou se na dotaz bez diakritiky reklama nezobrazí, je tedy vhodné používat obě varianty.