Cílení klíčových slov v obsahové síti (OS)
Obecné doporučené postupy pro výrobu obsahově zaměřených kampaní:
Cílení pomocí klíčových slov nastavujte na základě tematického zaměření vaší inzerce v kontextu s obsahem dané stránky a předpokládané analýzy výskytu klíčových slov v těle stránky.
- Sestavy obsahují 5 až 10 slov, nikdy více než 20
- Slova pouze ve volné shodě
- Používáme slova bez překlepů (v článcích nejsou)
- Nepoužíváme slova bez diakritiky
- Spíše jednoslovné, maximálně dvouslovné výrazy
- Žádný long-tail a v článcích se nevyskytující spojení.
- Nepoužívat dynamickou značku {Keyword: } – v obsahu se navíc automaticky zobrazuje alternativní slovo
- Slova, která se nacházejí na stránce, kde se o produktu (službě) píše
- tzn. pokud nabízíte v sestavě wellness pobyty, nemusíte vytvářet desítky variací ve spojení s tímto slovem, protože se nejspíš spojení kam na wellness, nejlepší wellness, nejlevnější wellness, wellness Praha a další podobné, na jedné stránce v této podobě zároveň nenacházejí
- zvolte slova jako: wellness, odpočinek, relaxace, energie, masáže atd.
- Samotné reklamy by se měly především snažit upoutat pozornost potenciálního zákazníka
- texty tedy mohou být kreativnější s důrazem na přesvědčení o vhodnosti nabízeného zboží či služby, nikoliv jen o výběru daného prodejce
- možní zákazníci jsou v jiné fázi nákupního procesu než při vyhledávání
V obsahové síti se zobrazují statistiky u KW pouze na celkovém řádku (nikoliv u jednotlivých slov), protože dochází k výdeji na základě celkové relevance všech zvolených klíčových slov.
Příklad vhodné obsahové kampaně:
Prodej spodního prádla
Prodejce spodního prádla může zvolit sestavy s přímou relevancí.
Cíli tedy na klíčová slova týkající se produktu – spodní prádlo.
Sestavy s přímou relevancí pak mohou vypadat například takto:
- podprsenky – použije slova jako např.: dámská podprsenka, podprsenka, push-up, prsa, ramínka atd.
- kalhotky – použije slova jako např.: kalhotky, bavlněné kalhotky, prádlo, tanga, spodní prádlo atd.
Vhodné je do kampaně zapojit i sestavy se související relevancí, v tomto případě například:
- móda, oblečení, kosmetika, atd. – cílíme na ženy
Sestavy s nepřímou relevancí pak mohou vypadat například takto:
- Kosmetika – použije slova jako např. kosmetika, líčení, make-up, oči, pleť, rty, styl, trend, tvář atd.
- Bulvár – použije slova jako např.: milenec, milenka, miss, modelka, rozchod, vztah atd.
Příklad vhodné obsahové kampaně
Prodej pneumatik
Prodejce pneumatik může zvolit sestavy s přímou relevancí.
Cílií tedy na klíčová slova týkající se produktu – pneumatiky.
Sestava s přímou relevancí pak mohou vypadat například takto:
- Zimní pneumatiky – použije slova jako např.: pneumatiky, zimní pneumatiky, pneu, zimní pneu, přezutí atd.
- Letní pneumatiky – pneumatiky, letní pneumatiky, pneu, testy, autoklub, dezén atd.
Vhodné je do kampaně zapojit i sestavy se související relevancí, v tomto případě například:
- počasí, stav silnic atd. – cílíme na motoristy
Sestavy s nepřímou relevancí pak mohou vypadat například takto:
- Kalamita – použije slova jako např.: doprava, kalamita, namrzlé, náledí, sníh, zima, závěje atd.
- Podzim– použije slova jako např.: déšť, listopad, ochlazení, podzim, přeháňka, sněhový, srážka, teplota atd.
Příklad vhodné obsahové kampaně
Srovnávač cen energií
Srovnávač cen energií může zvolit sestavy s přímou relevancí.
Cíli tedy na klíčová slova týkající se energií.
Sestavy s přímou relevancí pak mohou vypadat například takto:
- Energie – použije slova jako např.: cena elektřiny, cena plynu, dodavatel, dodavatel plyn, elektřina atd.
- Plyn – použije slova jako např.: cena plynu, dodavatel, plyn, plynu, podraží, zdražení atd.
Sestavy s nepřímou relevancí pak mohou vypadat například takto:
- Bydlení – použije slova jako např.: byt, dům, jádro, koupelna, kuchyň, rekonstrukce atd.
- DPH – růst, dph, eurozóna, krize, sazba, sazby, zvýšení, vláda, ministerstvo atd.
Reklama se může zobrazit i na stránce, která neobsahuje všechna použitá klíčová slova, na která cílíte.
Pokud využijete více typů cílení, nezapomeňte si přečíst o tom, jak mezi sebou tato cílení fungují. Více se dozvíte na stránce kombinace typů cílení.