Nápověda menu

Cílení klíčových slov v obsahové síti (OS)

Obecné doporučené postupy pro výrobu obsahově zaměřených kampaní:

Cílení pomocí klíčových slov nastavujte na základě tematického zaměření vaší inzerce v kontextu s obsahem dané stránky a předpokládané analýzy výskytu klíčových slov v těle stránky. Nastavená klíčová slova by měla odpovídat jejich přirozenému výskytu v těle stránky.

  • Vytvářejte sestavy s 5 až 10, maximálně 20 klíčovými slovy.
  • Klíčová slova zadávejte pouze ve volné shodě.
  • Používejte podstatná jména – pouze ta vstupují do klasifikace stránek.
  • Používejte klíčová slova bez překlepů, v článcích se běžně překlepy nevyskytují.
  • Přidávejte klíčová slova už se správnou diakritikou.
  • Upřednostňujte jednoslovné výrazy, maximálně krátká dvouslovná spojení.
  • Vyhýbejte se long-tail výrazům či slovním spojením, která se v článcích běžně nevyskytují.
  • Nepoužívejte dynamickou proměnnou {Keyword: }, systém vždy automaticky doplní alternativní slovo.
  • Zvolte taková klíčová slova, která se nacházejí na stránce, kde se o produktu (službě) píše:
    • Pokud inzerujete v sestavě například wellness pobyty, nevytvářejte desítky variant ve spojení s tímto slovem, například takto: kam na wellness, nejlepší wellness, nejlevnější wellness, wellness Praha a další podobné, je nepravděpodobné, že se v této podobě na stránce nenacházejí
    • Místo toho zvolte obecná a jednoduchá klíčová slova jako: wellness, odpočinek, relaxace, energie, masáže atd.
  • Samotné reklamy by měly upoutat pozornost a přesvědčit potenciálního zákazníka
    • Zaměřujte se na kreativitu a přidanou hodnotu – přesvědčte zákazníka, proč je vaše nabídka tou správnou volbou. Využijte i možnost zviditelnění výběru nabízeného zboží či služby a jejich výhod.
    • Přizpůsobte reklamní sdělení fázi nákupního procesu – potenciální zákazníci zde nejsou ve fázi vyhledávání, reklama by měla vzbudit zájem a motivovat k akci.

V Obsahové síti se zobrazují statistiky u klíčových slov pouze na celkovém řádku (nikoliv u jednotlivých slov), protože dochází k výdeji na základě celkové relevance všech zvolených klíčových slov.

Příklad vhodné obsahové kampaně:

Prodej spodního prádla

Prodejce spodního prádla může zvolit sestavy s přímou relevancí.
Cíli tedy na klíčová slova týkající se produktu – spodní prádlo.

Sestavy s přímou relevancí pak mohou vypadat například takto:

  • podprsenky – použije slova jako např.: dámská podprsenka, podprsenka, push-up, prsa, ramínka atd.
  • kalhotky – použije slova jako např.: kalhotky, bavlněné kalhotky, prádlo, tanga, spodní prádlo atd.

Vhodné je do kampaně zapojit i sestavy se související relevancí, v tomto případě například:

  • móda, oblečení, kosmetika, atd. – cílíme na ženy

Sestavy s nepřímou relevancí pak mohou vypadat například takto:

  • Kosmetika – použije slova jako např. kosmetika, líčení, make-up, oči, pleť, rty, styl, trend, tvář atd.
  • Bulvár – použije slova jako např.: milenec, milenka, miss, modelka, rozchod, vztah atd.

Příklad vhodné obsahové kampaně

Prodej pneumatik

Prodejce pneumatik může zvolit sestavy s přímou relevancí.
Cílií tedy na klíčová slova týkající se produktu – pneumatiky.

Sestava s přímou relevancí pak mohou vypadat například takto:

  • Zimní pneumatiky – použije slova jako např.: pneumatiky, zimní pneumatiky, pneu, zimní pneu, přezutí atd.
  • Letní pneumatiky – pneumatiky, letní pneumatiky, pneu, testy, autoklub, dezén atd.

Vhodné je do kampaně zapojit i sestavy se související relevancí, v tomto případě například:

  • počasí, stav silnic atd. – cílíme na motoristy

Sestavy s nepřímou relevancí pak mohou vypadat například takto:

  • Kalamita – použije slova jako např.: doprava, kalamita, namrzlé, náledí, sníh, zima, závěje atd.
  • Podzim– použije slova jako např.: déšť, listopad, ochlazení, podzim, přeháňka, sněhový, srážka, teplota atd.

Příklad vhodné obsahové kampaně

Srovnávač cen energií

Srovnávač cen energií může zvolit sestavy s přímou relevancí.
Cíli tedy na klíčová slova týkající se energií.

Sestavy s přímou relevancí pak mohou vypadat například takto:

  • Energie – použije slova jako např.: cena elektřiny, cena plynu, dodavatel, dodavatel plyn, elektřina atd.
  • Plyn – použije slova jako např.: cena plynu, dodavatel, plyn, plynu, podraží, zdražení atd.

Sestavy s nepřímou relevancí pak mohou vypadat například takto:

  • Bydlení – použije slova jako např.: byt, dům, jádro, koupelna, kuchyň, rekonstrukce atd.
  • DPH – růst, dph, eurozóna, krize, sazba, sazby, zvýšení, vláda, ministerstvo atd.

Reklama se může zobrazit i na stránce, která neobsahuje všechna použitá klíčová slova, na která cílíte.

Pokud využijete více typů cílení, nezapomeňte si přečíst o tom, jak mezi sebou tato cílení fungují. Více se dozvíte na stránce kombinace typů cílení.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.