Klíčová slova
Reklama Sklik se zobrazuje na základě klíčových slov, která si inzerent sám stanoví.
Ve Vyhledávací síti se Sklik zobrazuje na konkrétní klíčové slovo, které odpovídá dotazu uživatele.
V Obsahové síti se reklama spouští na základě tematického zaměření všech klíčových slov v sestavě.
Klíčové slovo je textový řetězec tvořený jedním nebo více slovy.
Příklad:
Prodej a servis aut Praha
Jednoslovná (obecnější) | Dvouslovná | Víceslovná (konkrétnější) |
autobazar | prodej aut | ojeté vozy na prodej |
autosalón | ojeté vozy | prodej automobilů Škoda |
autoservis | autoservis Praha | výměna brzdových destiček |
autoservis | automobily Škoda | autorizovaný servis vozů Praha |
V systému Sklik existují zablokovaná klíčová slova, na která není možné inzerovat. Důvodem může být přílišná obecnost (např. „cz“), nevhodnost (např. vulgarismy) nebo registrovaná ochranná známka.
Volba klíčových slov
Výběr klíčových slov je nutné přizpůsobit reklamní síti. – Obsahová, nebo Vyhledávací.
Vyhledávací síť
Vybírejte úzce související klíčová slova podle toho, jak vaši nabídku uživatelé aktivně hledají nebo by hledat mohli. Roli hraje také obecnost klíčových slov, kdy na příliš obecná klíčová slova inzeruje větší počet inzerentů, nežli na konkrétněji zaměřená slovní spojení.
Pokud využijete konkrétnější klíčová slova v kombinaci se shodami klíčových slov, můžete docílit snížení finančních nákladů a přesnějšího zacílení vaší kampaně na potenciálního zákazníka. Budou-li klíčová slova naopak příliš obecná nebo nesouvisející, může dojít z důvodu nezájmu ze strany oslovených uživatelů k jejich dalšímu nezobrazování.
Význam klíčových slov musí dle pravidel inzerování souviset s inzercí, textem reklam a obsahem cílové stránky.
Pro snadné vyhledání a výběr klíčových slov doporučujeme použít nástroj Návrh klíčových slov. Ve vašem účtu jej naleznete pod záložkou Nástroje.
Obsahová síť
Jedním z možných typů cílení v Obsahové síti je cílení pomocí klíčových slov.
V případě, že se pro tento typ cílení rozhodnete, doporučujeme, aby sestava obsahovala optimálně 5 až 10, v případě, že bude obsahovat více jak 20 klíčových slov, může to, v případě vysoké konkurence, vést k menšímu zásahu. Tato klíčová slova by měla být volena podle toho, kde chcete svou reklamu tematicky zobrazovat, respektive jaké obecenstvo máte zájem oslovit.
Pro vyhodnocení tematického zařazení sestavy jsou nejvhodnější jednoslovné výrazy – základní tvary podstatných jmen a sloves. Slovní spojení by nemělo obsahovat více jak 3 slova. V důsledku většího množství by se reklama na toto slovní spojení nemusela vydat.
Správně použité klíčové slovo | Klíčové slovo, na které se kreativa nevydá |
ski areál šumava | ski areál dolní morava |