Znalostní báze obsahové sítě Vyhledávání

Znalostní báze

Tady se dozvíte, jak psát texty pro obsahovou síť nebo které typy cílení zvolit v dané situaci.

Tipy


Jak postupovat při tvorbě obsahové kampaně
Aby byla vaše kampaň výkonná, je zásadní správně nastavit obsahovou síť. Jedině tak dosáhnete vysokého počtu konverzí – objednávek, registrací, stažení ceníku apod. Navíc za nižší cenu.

Více

Pro správně nastavenou kampaň v obsahové síti doporučujeme zejména:

  • V nastavení kampaně zvolte pouze cílení na obsahovou síť – výhoda samostatné kampaně pro obsahovou síť spočívá především v možnosti daleko přesněji pracovat s nastavením kampaní a možnosti mít stanovený zvláštní rozpočet. Vaše investice tak mohou být vynaloženy efektivněji.
  • Rozdělte bannery a textové inzeráty do vlastních sestav.
  • Pokud budou bannery a textové inzeráty oddělené, lze přesněji pracovat s cenou za proklik. Díky tomu vytěžíte maximum z obou formátů reklamy. Dá se říci, že pro větší zásah, by nastavená maximální cena za proklik u grafické inzerce (bannerů) měla být mírně vyšší než u textových inzerátů.
  • Pro každý druh cílení založte vlastní sestavu nebo kampaň.
  • Aby byl zásah vašich potenciálních zákazníků co nejvyšší, doporučujeme cílení oddělit do samostatných sestav nebo kampaní. Získáte detailní přehled o výsledcích jednotlivých cílení a budete tak moci přizpůsobit správu aktuálnímu výkonu.
  • Do reklamních sestav doporučujeme vytvořit několik variant inzerátů. Vhodné je testovat v jednu chvíli dva nebo tři. Střídání inzerátů lze nastavit například dle nejnižší ceny za získání objednávky, podle podílu nákladů na obratu, nebo nejvyšší míry prokliku. Díky tomu umožníte systému automaticky zobrazovat inzerát s nejlepšími výsledky.

Kdy použít jednotlivé typy cílení
Výrazně přesnější způsob cílení zasáhne konkrétní skupinu uživatelů. Inzerce se zobrazuje pouze uživatelů, u kterých je výrazně vyšší pravděpodobnost nákupu a vy šetříte peníze.

Více

S jakým cílením v obsahové síti Skliku začít?

Záleží na cílech, které jste si v Skliku nebo v dílčích skupinách kampaní zvolili.

Jestliže je cílem prodej, je vhodné jako první využít cílení pomocí retargetingu, které mívá ve většině případů nejvyšší konverzní poměr. Následně doporučujeme rozšířit oslovené publikum pomocí cílení na zájmy o koupi, dále zájmy uživatelů a pak otestovat další typy cílení.

Pokud je cílem zvýšení povědomí o značce nebo představení produktu, kteří uživatelé zatím neznají, vydefinujte si cílové publikum a použijte zájmy uživatelů. Dále je vhodné využít cílení na témata s kategoriemi, které vaše publikum zajímá, a cílení na umístění, kde zvolíte weby, kde se vaši zákazníci pohybují.


Jak má vypadat správný inzerát
Výkonná reklama potřebuje kvalitní obsah, a to jak textový, tak grafický. Ukážeme vám, jak na jeho tvorbu.

Více

Na efektivitu kampaní v obsahové síti má zásadní vliv sdělení uvedené v textových inzerátech a na bannerech. Pomocí následujících doporučení můžete snadno zvýšit jejich výkon.

Do textových inzerátů doporučujeme přidat:

  • Aktuální akce (např.: Povánoční výprodej!, Posezónní slevy!)
  • Výzvu k akci (např.: Dokončete nákup v košíku!)
  • Prodejní argumenty (např.: Doprava zdarma!, Obrovský výběr, Slevy až 70 %!)
  • Emoce (např.: Toužíte po krásném bydlení?, Neplatíte za elektřinu víc, než musíte?)

Na rozdíl od inzerce ve vyhledávání není důležité v inzerátu zmiňovat klíčové slovo. Nebojte se být v obsahové síti kreativní. Uživatel však musí stále vědět, co najde na cílové stránce.

U bannerů doporučujeme nezapomenout na:

  • Výraznou a srozumitelnou komunikaci, která zaujme bannerem v prvních 2­–3 sekundách
  • Vyzývací tlačítko (např. Registrujte se, Chci kalkulaci ZDARMA!)
  • Užitek, který uživatel získá (např. Zjistěte ihned, o kolik si snížíte splátku.)

Proč s textovými inzeráty a bannery pracovat? Díky úpravě zvýšíte kvalitu inzerátů a získáte tak více zobrazení a objednávek.


Jaké použít rozměry a formáty bannerů
Aby se vaše reklama dostala k co nejvíce lidem, doporučujeme použít všechny podporované rozměry bannerů.

Více

Díky tomu maximalizujete velikost cílového publika.

Nejvíce zobrazení, prokliků a díky tomu i objednávek aktuálně získáte u bannerů s těmito rozměry:

300×600, 300×300, 300×250, 970×310, 930×310, 930×180, 480×300, 320×100


Vyšší výkon a efektivita kampaně
Konečná cena kampaně závisí hlavně na tom, jak ji nastavíte a optimalizujete. Pokud dobře, získáte v rámci stejného rozpočtu mnohem vyšší výkon.

Více

Tipy pro optimalizaci konverzního výkonu:

  • Testujte nové inzeráty. S kvalitními inzeráty získáte více zobrazení reklamy. Důležité je však sledovat zejména návratnost investic.
  • Nastavte střídání inzerátů dle svých cílů. Např. automaticky dle ceny za objednávku.
  • Podpořte sestavy a nejlépe i konkrétní cílení přinášející tržby s nejvyšší efektivitou navýšením nabídky za proklik. Dostanou se na vyšší pozice, do více aukcí a vy tak získáte více objednávek.
  • Naopak omezte cílení, která nejsou zisková. Nemá dané umístění či zájem konverze? Vylučte je. Pokud konverze přináší, ale s nižší efektivitou, snižte jen nabízenou cenu za proklik.
  • Optimalizujte na všech úrovních kampaně. Kromě optimalizace na úrovni kampaní a sestav optimalizujte i na úrovni jednotlivých umístění, zájmů, zájmů o koupi, témat a retargetingových seznamů.

Často kladené otázky

Mám v obsahové kampani nižší CTR než ve vyhledávání, ovlivňuje nějak CTR v obsahové síti hodnocení kampaní ve vyhledávání?

  • Uživatel je v jiné fázi nákupního procesu. Ve vyhledávání odpovídáme na jeho aktivní dotaz, v obsahové síti jej oslovujeme bez jeho aktivity. Nižší CTR v obsahové síti nemá žádný vliv na kampaně ve vyhledávání.

Mohu cílení v obsahové síti kombinovat?

  • Ano, cílení kombinovat můžete. Tedy můžete mít v jedné reklamní sestavě např. cílení na Novinky.cz a téma Auto-moto. Kombinace funguje vždy jako průnik – uživatel musí splňovat všechny podmínky. Tedy v uvedeném příkladu musí být na webu Novinky.cz a zároveň na stránce (článku) na téma Auto-moto. Pozor, kombinací cílení můžete velmi razantně snížit počet zobrazení.

Mohu si vybrat weby nebo témata, kde si nepřeji své kampaně zobrazovat?

  • Ano, všechna cílení můžete zároveň zadat jako vylučující.

Se kterým cílením mám začít?

  • V případě, že je cílem prodej, jako první je vhodné využít cílení pomocí retargetingu, které mívá ve většině případů nejvyšší konverzní poměr. Následně doporučujeme rozšířit oslovené publikum pomocí cílení na zájmy o koupi, dále zájmy uživatelů a pak otestovat další typy cílení.
  • Pokud je cílem zvýšení povědomí o značce nebo představení produktu, který lidé zatím neznají, vydefinujte si cílové publikum a použijte zájmy uživatelů. Dále je vhodné využít cílení na témata s kategoriemi, které vaše publikum zajímá, a cílení na umístění, kde zvolíte weby, kde se domníváte, že se vaši zákazníci pohybují.

Jaká je cena za proklik v obsahové síti?

  • Průměrná cena za proklik bývá zpravidla nižší v obsahové síti, zvláště u vysoce konkurenčních segmentů.

Liší se cena za proklik u bannerů a u textových inzerátů?

  • Aby se banner zobrazil, musí mít v aukci vyšší hodnocení než několik textových inzerátů, které by se zobrazily místo něj. Průměrně je cena za proklik u banneru vyšší o cca 20 %.

Mám v obsahové kampani nižší konverzní poměr než ve vyhledávací, čím to je?

  • Uživatel je v jiné fázi nákupního procesu. Ve vyhledávání odpovídáme na jeho aktivní dotaz, v obsahové síti jej oslovujeme bez jeho aktivity. V kombinaci se zpravidla nižší cenou za proklik v obsahové síti je možné dosahovat obdobného CPA nebo PNO jako ve vyhledávání.
  • Berte také v potaz, že obsahová síť je skvělý způsob, jak potenciálním zákazníkům váš produkt představit, pokud jej ještě neznají. Ne všechny konverze jsou uskutečněny hned. Někdy nákupní proces trvá déle, nákup uživatele je připsán k jinému zdroji, ale bez prvotní informace v obsahové síti by k němu nedošlo.

Jaké jsou bannery s největším zásahem/se kterými rozměry bych měl začít?

  • Určitě nevynechte 300×600, 300×250, 160×600, 728×90 a 970×310, to jsou formáty s největším zásahem. Pokud použijete formátů více, dále výrazně zvýšíte zásah.

Funguje cílení na regiony nebo na vlastní oblasti?

  • Ano, funguje stejně jako v obsahové síti.

Na kterých webech se budu zobrazovat.

  • Seznam webů v obsahové síti naleznete v Nápovědě Skliku.

Mohu si ověřit, kde se zobrazují mé bannery?

  • Kde proběhla zobrazení vašich bannerů je vidět přehledně ve statistikách, vč. prokliků, konverzí a dalších metrik. Náhled bannerů vidíte v rozhraní. Vyvolat zobrazení konkrétního banneru na konkrétní stránce z důvodu velkého množství inzerentů a mnoha faktorů, které o zobrazení rozhodují, možné není.

Mohu mít kampaň pro vyhledávání a obsahovou síť zároveň?

Mohu mít v jedné reklamní sestavě textové inzeráty i bannery zároveň?

  • Toto možné je, ale doporučujeme rozdělení do oddělených sestav nebo kampaní. Důvodem je mírně vyšší cena za proklik bannerů a zpravidla odlišné cílení jednotlivých typů – zobrazování bannerů podporuje znalost značky a není vhodné hodnotit je totožnými kritérii jako pro textové inzeráty.