Kde se Sklik zobrazuje
Inzeráty reklamního systému Sklik se zobrazují ve dvou charakteristicky odlišných reklamních sítích,
kterými jsou Vyhledávací a Obsahová síť. Liší se v přístupu k vytvářené reklamní kampani, způsobu zobrazování inzerátů a typu osloveného obecenstva.
Vyhledávací síť
Inzeráty se zobrazují na českém vyhledavači Seznam.cz a ve výsledcích vyhledávání služeb Obrazky.cz, nebo Seznam Encyklopedie – seznam webů Vyhledávací sítě.
PPC reklama ve vyhledávání je velmi efektivní, protože umožňuje oslovit kvalitní uživatele, kteří aktivně vyhledávají konkrétní informace, výrobek nebo službu. Uživatelům se tak zobrazují inzeráty, které souvisí s tím, o co svým vyhledáváním projevují zájem.
Příklad: Při hledání slova „dětské hračky“ se ve výsledcích vyhledávání zobrazí cílená reklama s nabídkou prodeje dětských hraček. Uživatel hledající konkrétní dětskou hračku pak může vybírat z relevantní nabídky a na cílové stránce ihned uskutečnit nákup.
Obsahová síť
Je tvořena skupinou webů českého internetu a dalšími partnerskými weby, které na svých stránkách zobrazují kontextovou reklamu Skliku. Každý měsíc se pak Obsahová síť rozrůstá o desítky nově připojených webů. Seznam vybraných významných webů Obsahové sítě.
Reklama Sklik se na webech Obsahové sítě primárně zobrazuje v kontextu s obsahem dané stránky na základě tematického zaměření a analýzy výskytu klíčových slov v těle stránky. Lze také využít různých typů cílení jako je retargeting, cílení na umístění případně cílení na témata. Kontextová reklama má obecnější charakter, je tedy vhodná pro oslovení širokého spektra uživatelů.
Příklad: U článku o automobilech se tak může zobrazit nejenom související reklama s prodejem automobilů a náhradních dílů nebo nabídkou leasingu na auto, ale také méně související inzeráty, které mají přesto za cíl oslovit danou skupinu uživatelů.
Mobilní zařízení
Podle našich průzkumů z roku 2017 přistupuje k internetu 80 % návštěvníků služeb Seznam.cz z mobilního telefonu. Celých 74 % z nich ho využívá i při nákupech. Obvykle přes něj vyhledávají informace o produktech. Téměř polovina přes něj ale nákup také dokončí.
Díky Skliku můžete být na mobilních zařízeních vidět:
ve Vyhledávací:
tak v Obsahové síti: