Zájmově cílená reklama Vyhledávání

Zájmově cílená reklama

Zájmově cílenou reklamu rozdělujeme podle chování uživatele.

Pomocí zájmů uživatelů (záložka Zájmy) oslovujete uživatele na základě jejich dlouhodobého chování. Cílení na nákupní chování (záložka Zájmy o koupi) naopak obsahuje kategorie uživatelů na základě chování krátkodobého a to zájmu o určitý typ produktu nebo služby.

Máme tedy cílení na zájemcílení na zájem o koupi.

Pro použití zájmově cílené reklamy není potřeba nasazení žádného kódu.

Zájmy uživatelů jsou pro cílení obecnější, s širším zásahem, vhodné pro branding a vyvolání poptávky. Zájmy o koupi jsou pak přesnější a vhodné pro oslovení uživatelů v posledních fázích nákupního procesu a obecně výkonnové kampaně. V případě, že zvolíte nevhodný zájem, pro uživatele nebude vaše reklama zajímavá, sestava nebude úspěšná a sama se po nějaké době zastaví.

Nedoporučujeme cílit na publika pouze podle velikosti.

Jak funguje zájmově cílená reklama?

Seznam.cz sbírá informace o pohybu uživatelů na svých webech a na webech zapojených v partnerském programu Skliku. Těmto uživatelům je následně přiřazen zájem podle toho jaké navštívili stránky.

Příklad: Uživateli, který navštěvuje stránky s tematikou automobilů, bude přiřazena zájmová kategorie “Automobily a vozidla” v záložce Zájmy. Pokud však na inzertním serveru v síti Seznam.cz vybírá auto určité značky nebo třeba porovnává cenové nabídky na mobilní telefon, budou mu navíc přiřazeny příslušné kategorie i v záložce Zájmy o koupi.

Data o uživatelích jsou zcela anonymní a není možné cílit na konkrétního uživatele.

Cílení na zájmy

Přidání zájmové kategorie můžete provést v záložce Zájmy, kliknutím na tlačítko Přidat zájmy. Následně si jednoduchým způsobem můžete přidávat a odebírat vámi zvolené konkrétní zájmy. Stejným způsobem lze konkrétní zájmy vyloučit. Jednotlivé zájmy lze ze zobrazování vyloučit také u jiných typů cílení.

Náhled rozhraní - Zájmy

Náhled rozhraní – Zájmy

Pokud nabízíte produkty nebo služby, které souvisí se zdravým životním stylem, můžete cílit na uživatele, kteří zařazení v zájmu Fitness či Jídlo a pití a její podkategorii Potraviny a zdravé stravování. Jako cestovní kancelář můžete své služby inzerovat uživatelům, kteří se dlouhodobě zajímají o cestování nebo – již pomocí cílení na Zájmy o koupi – na uživatele, kteří aktuálně hledají zájezd do Egypta.

Doporučujeme kromě cílení na subkategorie zájmů uživatelů cílit také na hlavní kategorie.

Prodáváte-li např. počítače, lze předpokládat vyšší úspěšnost inzerce, pokud si zvolíte kategorii Počítače a elektronika, a obdobně pak můžete postupovat v dalších situacích.

Úprava zájmů

Úprava zájmů

Cílení na zájmy o koupi

Náhled v sestavě - Zájmy o koupi

Náhled v sestavě – Zájmy o koupi

Přidání nákupního zájmu můžete provést v záložce Zájmy o koupi stejným způsobem jako u přidávání Zájmů. Můžete tedy kliknout na tlačítko Přidat zájmy o koupi. Následně si jednoduchým způsobem můžete přidávat a odebírat vámi zvolené konkrétní zájmy o koupi. Stejným způsobem lze konkrétní zájmy o koupi vyloučit. Jednotlivé zájmy lze ze zobrazování vyloučit také u jiných typů cílení.

Zájmy o koupi - úprava

Zájmy o koupi – úprava