Před spuštěním kampaně Vyhledávání

Před spuštěním grafické reklamy

Naplánujte si komplexní bannerovou strategii, kde vyhodnocujte různé cíle.

  • Viditelnost – posílení o značce
  • Vyvolat poptávku – představení nového produktu nebo služby
  • Prodej – slevová akce, retargeting
  • Připomenutí – poděkování za nákup, upselling

Další věci, které je dobré si uvědomit před spuštěním grafické reklamy:

Kvalitní nabídka

  • Jen kvalitní nabídka vyvolá náležitou odezvu. Vyberte nejatraktivnější produkty, které zaujmou
  • Uvádějte však vždy pravdivé informace!

Výrazná a srozumitelná komunikace

  • Uživatelé navštěvují webové stránky kvůli jejich obsahu, nikoliv kvůli inzerci na bannerových plochách. Přizpůsobte tomu vzhled svého banneru
  • Zaujměte svým bannerem v prvních 2–3 sekundách

Obrázek nebo animace (GIF)?

  • Forma sdělení by neměla převažovat nad samotným obsahem inzerce. Méně je někdy více
  • Obecně doporučujeme používat spíše statickou formu reklamy. Pokud se rozhodnete použít animaci, ponechte hlavní sdělení jasně viditelné po celou dobu animace
  • Délka animace není omezená, nicméně doporučujeme nepřekračovat 30 vteřin
  • Zařaďte nejvýkonnější rozměry

Vyzývací tlačítko

  • Použitím vyzývacího tlačítka můžete docílit vyššího počtu prokliků, a tím větší šance přesvědčit uživatele k nákupu na svém webu
  • Zkuste i do něj dostat nějakou výhodu
  • Ještě lépe fungují tlačítka v 1. osobě, tedy „já, zákazník“

Příklad: raději než „Registrujte se“ třeba: „Chci kalkulaci ZDARMA“.

Co na banner napsat?

  • Z ideálního banneru se dozvím: PROČ mám kliknout? CO získám?

Příklad: Ušetřete na pojištění až 30 000 Kč ročně.

  • Řekněte 1 nejužitečnější věc. Dostatečně velkými písmeny, žádné blechy. Uvědomte si, že neprodáváte produkt, ale to, co přinese.

Co opravdu funguje?

  • sloveso (dělá akci)
  • výzva (ušetřete, zhubněte, vyhrajte, neutrácejte)
  • otázka (Proč ještě nebydlíte ve svém? Cvičíte, a nic?)
  • cena, výše slevy (čísla)
  • slůvko ZDARMA

Fotografie

  • Vyberte kvalitní fotografii, která produkt/službu nejlépe vystihuje
  • Používejte ořezy, zvýrazňujte detaily

Název produktu a jeho přínos

  • Použijte nejkratší možný název, který dostatečně vystihuje produkt/službu. Dávejte si pozor na příliš velké množství informací
  • Vyplatí se používat symboly a asociace