Rozpočet kampaně Vyhledávání

Rozpočet kampaně

Rozpočet kampaně může být systémem regulován tak, aby se vaše inzeráty zobrazovaly v průběhu celého dne. O to se stará funkce zvaná optimalizace denního rozpočtu. To, že jsou vaše kampaně optimalizované, poznáte na základě ztracených impresí.

Optimalizace denního rozpočtu

Optimalizace denního rozpočtu je funkce, která průběžně rozkládá zobrazování reklamy do celého dne tak, aby nedošlo k vyčerpání denního rozpočtu již v dopoledních hodinách. Systém se snaží denní rozpočet čerpat na 100 %.

Chování optimalizace závisí na aktuální vyčerpanosti denního rozpočtu a poměru mezi denním rozpočtem a maximální cenou za proklik. Pokud je kampaň nastavena v menším poměru, než je doporučená hodnota 100:1 (denní rozpočet : maximální cena za proklik) inzerát se zobrazí například na každý desátý dotaz uživatelů. Nastavení kampaně je však odvislé od jejího charakteru a vašich finančních možností.

Snížením ceny za proklik nebo zvýšením denního rozpočtu, případně obojím, můžete dosáhnout optimálního stavu a zobrazování inzerátu na každý zadaný dotaz uživatelů.

Optimalizaci denního rozpočtu nelze vypnout. Přesný algoritmus této funkce, podrobný popis jednotlivých složek či nastavení vah nezveřejňujeme.

Sdílený rozpočet

Sdílený rozpočet řeší efektivní rozložení investic do jednotlivých kampaní tak, aby se dostalo na všechny inzerentem seskupené kampaně rovnoměrně. Pomocí sdíleného rozpočtu seskupíte kampaně v účtu do jednoho rozpočtu a budete tak mít jistotu, že stanovený rozpočet nepřečerpáte a zároveň, že se kampaně budou zobrazovat rovnoměrně.

Sdílený rozpočet lze nastavit na kartě Nástroje.

Nastavení sdíleného rozpočtu

Nastavení sdíleného rozpočtu

Editace sdílených rozpočtů

Editace sdílených rozpočtů

Tento rozpočet je pak dostupný v nastavení kampaně, kde si jej můžete pro kampaň zvolit. Pokud si vyberete sdílený rozpočet pro více kampaní, budou kampaně čerpat podle výkonu v součtu pouze tento rozpočet. Sdílený rozpočet lze nastavovat nezávisle na denním rozpočtu. Pokud zvolíte sdílený rozpočet, denní rozpočet se u kampaně nepoužije. Sdílený rozpočet lze kopírovat i do dalších kampaní.

Nastavení sdíleného rozpočtu v kampani

Nastavení sdíleného rozpočtu v kampani

Sdílené rozpočty sledují statistiku míry prokliku inzerátů za posledních několik týdnů a dle této statistiky průběžné upravují požadavky výdeje pro jednotlivé kampaně. Statistika klikanosti se v průběhu dne mění a i toto je při čerpání zohledňováno. Kampaně mají ve sdíleném rozpočtu průběžně rezervovanou část, která statisticky odpovídá čerpaní v podobném období. Rozhodnete-li se kombinovat v jednom sdíleném rozpočtu obsahové i vyhledávací kampaně, může se z důvodu rozdílného systému distribuce inzerátů ve vyhledávání a obsahu stát, že jedno cílení bude upřednostňováno před druhým. Například, pokud máte pod jedním sdíleným rozpočtem kampaně, které mají silný potenciál v obsahové síti, může dojít k poměrově menšímu zobrazování ve vyhledávání.

Upozornění na nízký rozpočet kampaně

Na základě údajů o tzv. ztracených zobrazeních může systém zjistit, o kolik zobrazení přišla konkrétní kampaň z důvodu příliš nízkého rozpočtu. Z dalších údajů, které o kampani ví (průměrná CPC a CTR), vám systém může navrhnout ideální rozpočet kampaně, kdy nebude kampaň rozpočtem bržděna. Můžete tak využít maximální potenciál kampaně a získat maximum prokliků.

Návrh optimálního rozpočtu systém počítá vždy jednou denně za posledních sedm dní, ve kterých běžela inzerce této kampaně. Pokud má systém dostatek informací, tak u kampaní může nabídnout informaci o ideálním rozpočtu. Informace se zobrazuje pouze u aktivních kampaní s vlastním nebo sdíleným rozpočtem.

Návrh rozpočtu

Návrh optimálního rozpočtu je nabízen pouze z informací, které systém nasbíral ve vyhledávací síti. Návrh proto nebude zobrazován u kampaní, které jsou aktivní v obsahové síti a u kampaní aktivních v obou sítích bude návrh realizován jen z informací z vyhledávací sítě.