Nápověda menu

Inline editace

Jedná se o editační panel pro rychlejší úpravy kampaní.

V rozhraní Skliku můžete díky editačnímu panelu provádět hromadné úpravy jako např. zvýšení Max. CPC pro více položek najednou bez nutnosti čekat na načtení nové stránky, hledat a nahradit a další operace, které vám při správě kampaní ušetří čas.

Jaké typy úprav editační panel podporuje?

  • změna názvu
  • změna ceny
  • změna URL
  • změna rozpočtu

Aktivace editačního panelu

Editační panel je možné aktivovat dvěma způsoby:

1. Kliknutím na ikonu tužky, která se zobrazí po najetí kurzoru myši na buňku.

2. Výběrem položky z nabídky Vybrané.

Po aktivaci editačního módu se okolí tabulky zneaktivní a zobrazí se editační panel.

Jak editační mód funguje

Provedené úpravy se zobrazí přímo v rozhraní. Upravené hodnoty se označí zeleně, pokud zadáte nepovolené hodnoty, označí se červeně. Minimální a maximální povolené číselné hodnoty systém kontroluje a opravuje automaticky.

V editačním módu je možné provést několik různých úprav v rámci jedné sady úprav. Např. některým klíčovým slovům Max. CPC zvýšit a jiným snížit, nebo nejdřív vybraným sestavám nastavit stejný název a potom jednotlivě na konec připojit příznaky dle vaší potřeby. Dojde-li k úpravě jedné hodnoty opakovaně, pracuje se s poslední dosaženou hodnotou.

Změna názvu

Pro změnu názvu jsou k dispozici tyto možnosti:

  • Nastavit na – nastaví název vybraných entit na zadanou hodnotu.
  • Nahradit – prohledá názvy a nahradí za nové hodnoty. Umožňuje i mazání – stačí nechat druhé pole prázdné.
  • Připojit před – připojí libovolný řetězec před stávající názvy.
  • Připojit za – připojí libovolný řetězec za stávající názvy.

Změna ceny

Pro změnu ceny jsou k dispozici tyto možnosti:

  • Nastavit na konkrétní hodnotu.
  • Zvýšit nebo snížit nabídku o určitý počet Kč nebo % s možností případně nastavit povolené maximum / minimum.

Změna URL

Pro změnu URL jsou k dispozici tyto možnosti:

  • Nastavit na konkrétní hodnotu.
  • Nahradit první řetězec v URL adrese druhým.

Změna rozpočtu

Pro změnu rozpočtu jsou k dispozici tyto možnosti:

  • Nastavit na konkrétní hodnotu
    • V rámci nastavení konkrétní hodnoty je možné změnit i typ rozpočtu, tedy z denního na jakýkoliv sdílený rozpočet a naopak. Tato volba se zobrazuje jen tehdy, když v účtu existuje alespoň jeden sdílený rozpočet.
  • Zvýšit nebo snížit rozpočet o určitý počet Kč nebo % s možností případně nastavit povolené maximum / minimum.

Provedené úpravy je možné uložit kliknutím na tlačítko Uložit nebo klávesou Enter. V závorce se na tlačítku zobrazuje počet záznamů v tabulce, které budou změnami ovlivněny.

Ukončení editace

Pro zrušení úprav slouží odkaz Zrušit nebo stisk klávesy ESC. Zrušení úprav je nutné potvrdit stiskem tlačítka OK v dialogovém okně.

Co lze v editačním panelu upravovat

Možnosti úprav souhrnně

KampaněNázev (pouze přes výběr), Rozpočet
SestavyNázev, Max. CPC, Max. CPC obsah, CPT, Max. zobrazení uživateli (pouze přes výběr)
Textové reklamyCílová URL (pouze přes výběr)
Klíčová slovaMax. CPC, Cílová URL
UmístěníMax. CPC, CPT
TémataMax. CPC, CPT
RetargetingMax. CPC, CPT
ZájmyMax. CPC, CPT
Zájmy o koupiMax. CPC, CPT
PohlavíMax. CPC, CPT

Tipy a triky

  • Před aktivací editačního panelu aplikujte na data v tabulce filtr.
  • Pro výběr více položek v editačním módu můžete kromě zaškrtávacích políček používat klávesy Shift (úprava rozpětí) a Ctrl (označení více jednotlivých položek, na Mac klávesa Cmd).
  • U nastavení ceny je možné zvyšovat nebo snižovat hodnotu v editačním panelu pomocí klávesnice šipkou nahoru a dolů.
  • Editační panel rozlišuje velikost písmen – “Název” je něco jiného než “název”.
  • Je možné upravovat i hodnoty ve sloupcích, které nejsou ve výchozím stavu zobrazeny, např. cílové URL u reklam. Stačí aktivovat editační panel pomocí nabídky Vybrané a skrytý sloupec se zobrazí.

Co inline editace neumí

  • Editaci více položek, než kolik se jich dá zobrazit na jedné stránce (aktuálně 250). Kromě vysoké výpočetní náročnosti na straně Skliku i prohlížečů by editace položek, které jako uživatel nevidíte, byla riziková z pohledu změn, které byste neměli jako uživatelé pod kontrolou. Pro tyto možnosti je třeba využít jiných cest.
  • Úpravy textu reklam.

Potřebujete další pomoc?

Pokud si stále nevíte rady, obraťte se na naše specialisty. 95 % vašich dotazů umíme vyřešit do 2 hodin.