Zamítnutá reklama

Neodpovídá-li inzerát pravidlům inzerce, bude zamítnut a přestane se zobrazovat.
Důvodem k zamítnutí nemusí být pouze chyba v inzerátu, ale může se také jednat o nesoulad s pravidly pro cílovou stránku.
Jednotná pravidla reklamy v partnerské síti Seznam.cz si přečtěte zde: https://www.technickaspecifikace.cz/cz/pravidla/obecna-pravidla-pro-tvorbu-reklamnich-formatu/↗
V případě nejasností ohledně zamítnutého inzerátu můžete kontaktovat administrátory Skliku.

Nejčastější důvody zamítnutí reklam

Společné pro všechny reklamní formáty:

  • Neověřitelné ceny/slevy
    V inzerátu se uvádí “Ponožky již od 29 Kč.”. Na cílové stránce jsou nejlevnější ponožky za 50 Kč. Případně na webu není cena k nalezení vůbec. Inzerent v inzerátu uvádí “Slevy až 80 %”. Na cílové stránce jsou však dohledatelné slevy v maximální hodnotě 50 %. ≫ do pravidla
  • Neplatné URL
    Po prokliknutí inzerce se uživatel dostane na neexistující URL nebo na neplatnou stránku (chyba 404). Stává se, že optimalizátor vytvoří kampaň dříve, než programátor vytvoří příslušné URL adresy (stránky). V době schvalování tak administrátor vidí chybu. Proto se inzerce zamítne. ≫ do pravidla
  • Nepovolený obsah
    Často se jedná o erotické snímky, konopí, cigarety/tabák, „zázračná“ inzerce (naučte se cizí jazyk za 3 dny ap.). ≫ do pravidla
  • Netypická zkratka
    Prodej zah. nábytku. (Místo “Prodej zahradního nábytku.”). ≫ do pravidla
  • Ochranná známka
    Inzerce se blokuje v případě, kdy si majitel ochranné známky (OZ) nepřeje, aby na znění jeho OZ inzeroval někdo další. Lze odblokovat tehdy, kdy inzerent doloží povolení inzerce na danou OZ na konkrétní Sklik účet se souhlasem majitele OZ.
  • Problém s interpunkcí
    Často jde o použítí 3 teček (…) a více než 1 vykřičníku. Případně používání jiných znaků místo místo teček nebo čárek. (Levné telefony – široký výběr značek – kvalita – rozumná cena.) Případně: “Rychlá doprava + osobní přístup + nízké ceny.” ≫ do pravidla
  • Text nedává smysl / Neúplný titulek
    (Modré triko s…) – nedokončená věta ap. Často vzniká kvůli špatnému nastavení nástroje API.
  • Zmínka o konkurenci
    Sháníte auto “název značky konkurence”? Kupte si raději “název vlastní značky”. ≫ do pravidla
  • Špatně použitá velká písmena
    Např.: Doprava Zdarma. ≫ do pravidla
  • Doména neodpovídá
    Ve viditelné URL je např. www.sklik.cz, ale po prokliku se uživatel dostane na doménu www.seznam.cz ≫ do pravidla
  • Nadměrné opakování slov
    Např. titulek: Ubytování v Praze – Ubytování v Praze ≫ do pravidla
  • Nesouvisí s cílovou stránkou
    Klient inzeruje prací prášek, ale na cílové stránce je pouze nabídka hrnců.
  • Chybějící údaje o provozovateli webu
    Je zakázána inzerce webů, které neobsahují zákonné informace o provozovateli. ≫ do pravidla
  • Chybějící označení doplněk stravy, Lék k vnitřnímu/vnějšímu užití, nebo potravina pro zvláštní výživu.
    U inzerce na produkty dle § 6b odst. 1 zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy je potřeba uvádět povinné označení, že se jedná o Lék k vnitřnímu/vnějšímu užití, doplněk stravy, nebo potravina pro zvláštní výživu. ≫ do pravidla
  • Nejčastější důvody zamítnutí pro jednotlivé reklamní formáty:

    Bannery

    • Nečitelný text v banneru – týká se to většinou malých formátů kde je nahuštěný text (většinou zmenšenina velkého formátu).
    • Nevhodné zpracování banneru – je nahrán ve špatném, či nekvalitním rozlišení.
    • Chybí reklamní sdělení – obrázek bez textu, či jiného bližšího přiblížení o propagovaném produktu, nebo službě.
    • URL uvedená na banneru neodpovídá cílové URL – Na banneru se nachází sdělení “Navštivte náš eshop na www.zbozi.cz”. Po prokliku se však uživatel dostane na www.seznam.cz.
    • Průhledné pozadí – banner se nesmí nacházet na průhledném/responzivním pozadí.
    • ≫ pravidla pro bannery

    Kombinovaná reklama

    • Příliš mnoho textu v obrázku – jakékoliv textové sdělení v ilustračních obrázcích.
    • Nevhodné zpracování ilustračních obrázků – obrázky nesouvisí s reklamou.
    • Logo nebo CTA tlačítka v ilustračních obrázcích – většinou použit banner jako ilustrační obrázek.
    • Logo na barevném pozadí – a není stejným způsobem používáno i na webu.
    • Špatně oříznuté ilustrační obrázky nebo logo – obrázky mají zbytečné bílé, nebo barevné okraje. Nebo jsou jinak špatně oříznuté.
    • ≫ pravidla pro kombinovanou reklamu

    Branding

    • Text a logotypy se nachází mimo vyhrazenou oblast – hlavní sdělení (texty a loga) zasahují mimo prostor pro toto umístění určený.
    • Branding je bez reklamního sdělení – bez textu, či jiného bližšího přiblížení o propagovaném produktu, nebo službě.
    • Obrázek Brandingu je nekvalitní, zdeformovaný nebo má nečitelný text – různě nevhodně deformované kreativy.
    • ≫ pravidla pro branding