Aktivita klíčových slov

Nízké pokrytí

Jedná se o doplňkovou informaci ke stavu klíčového slova. Pokud se objeví u klíčového slova tento stav, znamená to, že slovo se jako kandidát účastnilo určitého počtu aukcí, avšak reálný počet zobrazení klesl pod 10%.

Takto označená jsou klíčová slova, jejichž kvalita je nízká a v aukcích, kde se slovo nachází jako kandidát, se nezobrazí.

Obecné tipy pro zlepšení podílu zobrazení:

  • Vyzkoušejte přesnější typy shod klíčových slov
  • Využijte v kampani/sestavě vylučující slova
  • Upravte inzerát v sestavě tak, aby byl atraktivnější
  • Navyšte maximální cenu za proklik (maxCPC)

Neaktivní klíčová slova

Pokud u některého ze slov v detailu sestavy vidíte stav „neaktivní“, znamená to, že uživatelé nepovažují při hledání tohoto slova váš inzerát za zajímavý a neklikají na něj. Takové slovo má vysoký počet zobrazení a velmi nízkou nebo nulovou míru prokliku. Použijte v sestavě pouze úzce související klíčová slova s oborem, který propagujete. Pokud je klíčové slovo neaktivní, inzeráty se ve Vyhledávací síti nezobrazují. K jejich zobrazování dochází pouze v Obsahové síti na základě tematického zařazení sestavy.

Doporučujeme následující kroky:

  • Aktivovat cenou

    Klikněte na odkaz a následně potvrďte navrženou cenu. Částka je vždy zobrazena u každého neaktivního klíčového slova. Navrhujeme nastavit i vyšší cenu. Jestliže klíčové slovo nasbírá znovu velké množství zobrazení bez prokliků, dojde k jeho deaktivaci.

  • Přesun do nové sestavy

    Pokud nechcete klíčové slovo aktivovat zadanou cenou, nebo již klíčové slovo aktivovat nelze, přesuňte jej do nové sestavy. V sestavě můžete vytvořit také přesněji zaměřené texty inzerátů, které mohou lépe oslovit uživatele.

  • Přepsat inzeráty

    Přepište inzeráty sestavy tak, aby byly relevantnější k zadávaným dotazům a lidé na ně následně více klikali, čímž se zvedne míra prokliku.

  • Použít nástroj Návrh klíčových slov

    V návrhu klíčových slov naleznete slova, která mohou mít jiný význam při shodném zadání a uživatelé hledají právě odlišný význam, než který nabízíte. Je to jedna z hlavních příčin zneaktivnění klíčového slova. Návrh klíčových slov vám pomůže najít vhodná vylučující slova, kterými si můžete snížit počty zobrazení a vyloučit své inzeráty uživatelům, kteří hledají odlišný produkt či službu.

Předchozími kroky snížíte počet zobrazení a s vysokou pravděpodobností se vám zvýší míra prokliku (CTR), která určuje řazení inzerátů, a také sníží skutečná cena za proklik (CPC).

 

Chcete další informace? Napište technické podpoře Skliku.