Produktové inzeráty Vyhledávání

Produktové inzeráty

V Seznam.cz jsme integrovali nabídky eshopů do stránky s výsledky vyhledávání. S nabídkami je zacházeno stejně jako s inzeráty Skliku. Tímto vylepšením chceme zkrátit cestu našich uživatelů k cíli jejich hledání a usnadnit jim tak pohyb po internetu. Produktové inzeráty zároveň zjednoduší inzerci v Skliku tím, že využíváme jejich stávající nabídkový feed pro Zboží.cz a nastavení je tedy přesné i snadné.



Nabídky jsou umístěny vpravo nahoře vedle TOP pozic Skliku. Můžete se setkat s variantou 3 a 6 nabídek na jedné stránce. V rámci testovacího provozu budeme měřit a ladit tak, abychom do budoucna dosáhli optimálního výkonu pro uživatele i inzerenty. Jiné umístění zatím neplánujeme.

Produktové inzeráty ve vyhledávání na Seznam.cz

Produktové inzeráty ve vyhledávání na Seznam.cz

Abyste mohli začít používat toto rozšíření je potřeba projít 3 kroky:

  1. Propojení účtu se Zboží.cz
  2. Ve vytvořené produktové kampani nastavit propojení s provozovnou
  3. Vytvořit produktovou skupinu.

Produktová kampaň

Nejprve bude potřeba propojit váš účet v Skliku s aktivním účtem na Zboží.cz. Pro toto propojení je vytvořená v Skliku funkce Propojení se Zboží.cz v záložce Nástroje. Následně můžete vytvořit v rozhraní první produktovou kampaň.

Vytvoření nové kampaně Produktových inzerátů 1.

Vytvoření nové kampaně Produktových inzerátů 1.

Vytvoření nové kampaně Produktových inzerátů 2

Vytvoření nové kampaně Produktových inzerátů 2

Při vytváření kampaně je nutné správně vybrat Provozovnu vašeho e-shopu – bez tohoto nastavení je kampaň nefunkční.

V nastavení kampaně nezapomeňte zvolit provozovnu (váš eshop zadaný na zboží.cz) kterého se to týká!

Produktové skupiny

V této kampani budete moci tvořit v sestavách vytvořit jednu nebo více Produktových skupin, které budou filtrem nad zbožovým feedem. Budete tedy moci ovlivnit, které produkty mají být pomocí produktových inzerátů inzerované. Můžete např. inzerovat jen vybrané kategorie a zároveň jen ty produkty, které jsou aktuálně na skladě.

Vytvoření produktové skupiny 1.

Vytvoření produktové skupiny 1.

Vytvoření produktové skupiny 2.

Vytvoření produktové skupiny 2.

Produkty, které po aktualizaci feedu přestanou splňovat vybrané parametry, přestanou být inzerované a naopak automaticky začnou být inzerované produkty nové splňující tyto parametry. Samozřejmostí je kontrola pomocí nastavené maximální ceny za proklik i denního rozpočtu.

Pokud máte jeden produkt ve více sestavách, případně ve více produktových skupinách, vydá se ten, který má vyšší maximální cenu za proklik.

Více skupin

Doporučujeme pracovat vždy s více produktovými skupinami. Budete tak moci lépe průběžně hodnotit běh jednotlivých skupin, nastavovat maximální ceny za proklik dle výkonu kampaní a zájmu uživatelů i konkurence.

Cena prokliku

Cena bude stanovena na základě vzájemné aukce jednotlivých nabídek. Do aukce vstupuje i kvalita a nastavené maximální CPC okolní inzerce Skliku. Platí stávající pravidla Skliku o tom, že reálná cena za proklik nikdy nepřekročí vámi nastavenou maximální cenu za proklik.

Jak by měl vypadat produktový feed

Pamatujte, že ne každý feed fungující na zboží.cz bude fungovat pro Produktové inzeráty. Váš komfort v nastavování produktových kampaní závisí na tom, jak kvalitní data ve feedu máte. Podle toho pak budete moci upravovat své cenové nabídky. Aby bylo možné začít inzerovat Produktové inzeráty, musí feed obsahovat nekterý z následujících tagů.

  • Výrobce <MANUFACTURER>
  • Kategorie <CATEGORYTEXT>
  • Brand <BRAND>
  • Dostupnost <DELIVERY_DATE>
Atribut Zobrazování nabídky na Zboží.cz <VISIBILITY> nemá na zobrazování nabídek Produktových inzerátů žádný vliv.

Mezi stávající atributy si pak můžete přidat další 2 nové:

  • Štítek 1 <CUSTOM_LABEL_0>
  • Štítek 2 <CUSTOM_LABEL_1>

Obsah těchto atributů je volitelný a můžete jej využít pro libovolné hodnoty, např. maržovou skupinu. Jako parametr lze použít i atribut Cena <PRICE_VAT> s níž se pracuje jako s podmínkou. Nelze však inzerovat konkrétní produkt.

Inzerce zobrazovaná v Produktových inzerátech musí odpovídat pravidlům inzerce s tím, že není povoleno inzerovat vyjmenované typ obsahu.

Co s více účty na zboží.cz

Pokud máte pro jeden podnikatelský subjekt více účtů na zboží.cz a chcete pro inzerci využívat jeden účet Skliku, požádejte technickou podporu zboží.cz o sloučení účtu.

Jak zrušit propojení Skliku a zboží

Pokud chcete zrušit propojení Skliku a Zboží.cz využijte vytvořenou funkce Propojení se Zboží.cz v záložce Nástroje. Bez vytvořených kampaní dojde ihned k odpojení. Máte-li již produktové kampaně nastavené, musíte v nastavení kampaně odpojit provozovnu, až teprve po odpojení provozovny bude možné Sklik odpojit od Zboží.cz