Pravidla inzerce Vyhledávání

Pravidla inzerce

V případě inzerce je zapotřebí dodržovat Smluvní podmínky, Pravidla Skliku, Pravidla českého pravopisu, ústavu a zákony ČR. Inzerce ani cílová stránka nesmí poškozovat dobré jméno provozovatele reklamního systému Sklik.

Pokud dojde k porušení pravidel, mohou administrátoři služby Sklik inzerát, hromadný import nebo účet zablokovat, kdykoliv v průběhu samotné inzerce.

Před začátkem inzerce se ujistěte, zdali se nechystáte v Skliku propagovat nepovolený či omezený obsah jako jsou například tabákové výrobky, alkoholické nápoje, erotika a pornografie nebo on-line sázení.

Obecná pravidla

  • Text musí dávat smysl, pouhé shluky slov nejsou povoleny. Nesmí chybět diakritika, velké písmeno na začátku věty a tečka na jejím konci.
  • Slova se nesmí mezi jednotlivými řádky dělit. Text titulku a popisku však může bez nutného ukončení věty navazovat.
  • V inzerátu se nesmí nadměrně opakovat slova – jedno slovo nebo fráze dvakrát za sebou nebo jedno slovo či fráze čtyřikrát v inzerátu.
  • Textový inzerát nesmí vyzývat ke kliknutí, například frází „klikněte zde“. Text musí dávat smysl i bez uvedení viditelné URL adresy.
  • Inzerát nesmí přímo zmiňovat konkurenci a nesmí být klamavou nebo srovnávací reklamou mimo její zákonné meze.
  • Klíčová slova musí souviset s textem inzerátu a s obsahem cílových stránek.

Jazyk

  • Inzerát nesmí obsahovat vulgární výrazy. Slangová a nespisovná slova jsou povolena.
  • Text inzerátu musí být psán v českém, slovenském, anglickém nebo německém jazyce.
  • Jazyk textu inzerátu musí odpovídat jazyku všech klíčových slov v sestavě. Shoda s jazykem cílové stránky není vyžadována.

Velká písmena

  • Velká písmena jsou v textu inzerátu povolena na začátku vět a vlastních jmen. Také je možné psát velkými písmeny maximálně osmipísmenné názvy produktů a firem, případně iniciálové zkratky a akronymy dle prezentace na cílové stránce.

Ceny, slevy, akce

  • Veškeré zmínky v textu inzerátu o cenách, cenových garancích, slevách, akcích, nabídkách, půjčkách, případně že je něco zdarma, musí být pravdivé, uvedené přímo na cílové stránce a nepodmíněné.
  • Obecné zmínky nesmí mít více než jeden přívlastek jako například – „skvělé nízké ceny“.
  • Zmínka o dopravě zdarma může být na webu dostupná maximálně na 2 kliknutí z cílové stránky.
  • Pokud inzerát obsahuje informace o výši půjčky, musí tato částka být zmíněna na cílové stránce. Může být také vyčíslena formou rozsahu výše poskytovaných půjček na cílové stránce.

Interpunkce a speciální znaky

  • Omezený počet znaků musí být dodržen bez vypouštění mezer, čárek nebo jiných znaků.
  • V titulku se nesmí vyskytovat vykřičník, v popisku je možné použít pouze jeden vykřičník.
  • Řádek nesmí začínat pomlčkou, interpunkčními znaménky nebo netypickými znaky.
  • Za tečkou, dvojtečkou, čárkou, otazníkem, středníkem a vykřičníkem je nutné psát mezeru. U pomlčky se dělá mezera po obou stranách, u závorek pouze na vnější straně.
  • Není povoleno prokládání znaků, nadměrná interpunkce a užití emotikonů či nestandardních znaků jako například →, ♣, ¦, ♠ a podobně.
    • Znak ™ (neregistrovaná obchodní značka) můžete u názvu vaší společnosti uvést, pokud takové označení používáte i u názvu vaší společnosti na cílové stránce.

Zkratky

Zkrácené slovo musí být v daném kontextu jednoznačně srozumitelné.

Při psaní inzerátů povolujeme využití:

  • ustálených zkratek (atd., str., Ing., …)
  • iniciálových zkratek (OSN, MMF, FÚ, …)
  • zkratkových slov (karma, umprum, Čedok, …)
  • akronymů (IKEA, ČEZ, NATO, …)

Viditelná URL

    • Viditelná URL se zadává bez diakritiky. Musí obsahovat doménu prvního (cz, eu, com) a druhého řádu (seznam, sklik, novinky).
    • Doména viditelné URL adresy musí korespondovat s doménou cílové stránky.
    • Viditelná URL adresa může obsahovat název podstránky, podsložky nebo slova úzce související s obsahem cílové stránky.

Výjimku v použití odlišné viditelné URL adresy a cílové URL adresy poskytujeme pouze zastupujícím společnostem se speciálním povolením, které používají tzv. zástupné stránky.

Cílová URL

  • Obsah cílové stránky nesmí být v rozporu s dobrými mravy nebo jiným způsobem podvodný a nemorální.
  • Cílová URL musí být funkční a v souladu s českými zákony a ústavou ČR. Reklamní kampaň může zakládat pouze provozovatel stránky, na kterou inzerát cílí, nebo jím pověřená osoba.
  • Uživatel musí mít možnost vrátit se zpět kliknutím na tlačítko Zpět.
  • Nesmí být vytvořena pouze za účelem nalákání uživatele na placenou reklamu.
  • Zobrazení obsahu cílové stránky na sociální síti Facebook, musí být veřejně dostupné a nesmí být podmíněno registrací nebo přihlášením.
  • Nesmí obsahovat dialery, pop-up, pop-under okna, prvky překrývající obsah stránky nebo automaticky spouštět stahování souboru (.pdf, .doc, .avi, .exe, .csv, .xls a jiné) či instalaci software.
  • Zápis cílové URL v inzerátu ve formě složených závorek si vyhrazujeme pro dynamické proměnné v URL.
  • Pokud se v URL nachází mezi složenými závorkami řetězec, který není dynamickou proměnnou, bude celá tato část z URL vynechána. Chybějící řetězec může zapříčinit nefunkčnost cílové URL na straně inzerenta.
  • Inzerce může být zamítnuta, pokud cílová stránka využívá zakázané optimalizační techniky, na stránce jsou nedostatečné informace, případně neobsahují informace o ochraně osobních údajů nebo se jedná o duplicitní inzerci.
Pop-up okna jsou povolena, pokud svým obsahem souvisí s cílovou stránkou.

Sklik Odkazy

  • Platí obecná pravidla pro textové inzeráty, konkrétně pravidla pro titulek inzerátu a cílovou URL.
  • Nelze použít stejný název pro více Odkazů, i když má každý z nich jinou cílovou URL.
  • Text Odkazu musí souviset s obsahem na vstupní stránce reklamy.
  • V Odkazu nedovolujeme využívat výrazy chráněné ochrannou známkou.
  • Každý Odkaz musí vést na jinou cílovou URL.
Základní vlastnosti Odkazů a jejich možnosti naleznete zde

Další informace