Ztracená zobrazení Vyhledávání

Podíl zobrazení a kvalita ve vyhledávací síti

Tento text se týká sloupců Ztracená zobrazení (včetně bubliny níže na obrázku), Ztracená zobrazení z důvodu rozpočtu a sloupce Kvalita.

Ztracená zobrazení - kvalita

Ve statistických reportech a v inzerentském rozhraní naleznete u kampaní (jen u aktivních ve vyhledávací síti), sestav a klíčových slov informace o tzv. ztracených zobrazeních, které vám mohou pomoci v analýze důvodů, proč se vaše kampaň nezobrazuje na všechny dotazy, které by ji měly při správném nastavení spustit.

Ve sloupci Podíl zobrazení naleznete souhrnné číslo v procentech, které udává, v kolika případech se vaše kampaň zobrazila. Pokud v tomto sloupci máte číslo 100 %, tak se vaše inzeráty v dané kampani zobrazily ve všech případech, ve kterých měly. Nižší hodnoty si však vyžadují bližší zkoumání. Po najetí myší získáte informace o důvodech nezobrazení inzerce, protože celkové číslo lze rozdělit na čtyři důvody nezobrazení inzerátů.

Co znamenají jednotlivé složky podílu zobrazení?

  • Rozpočet kampaně – inzeráty v této kampani nebyly zobrazeny, protože běh kampaně je ve sledovaném období omezen nízkým rozpočtem.
  • Časové plánování – inzeráty nebyly zobrazeny, protože kampaň má nastaveno omezení výdeje v některé hodiny nebo/a dny.
  • Relevance – některé inzeráty nebyly zobrazeny, protože mají na některé dotazy nízkou relevanci s hledaným dotazem.
  • Aukční rank – některé inzeráty nebyly zobrazeny, protože jejich součin CTR x cena neodpovídá hranici pro zobrazení v aukci.

Jak snížit počet ztracených zobrazení?

Pokud chcete zvýšit podíl zobrazení vašich kampaní musíte docílit častějšího zobrazování vašich reklam. Jak toho docílit vám řeknou jednotlivé složky podílu zobrazení, podle kterých se můžete rozhodnout, jakou metodu optimalizace kampaní zvolíte.

Rozpočet kampaně

Zvyšte rozpočet kampaně. Je možné, že u kampaně je zobrazen návrh optimálního rozpočtu kampaně. Nemůžete-li zvýšit denní rozpočet, můžete adekvátně snížit ceny za proklik v sestavách této kampaně.

Časové plánování

Nastavené časové plánování brzdí běh vaší kampaně. Zvažte, zda je pro vás výhodné zobrazovat inzeráty pouze v některé dny či hodiny. Doporučujeme omezovat kampaně pomocí časového plánování až po nasbírání dostatečného množství dat o výkonu kampaní v čase.

Relevance

Pokud budete usilovat o zvýšení pokrytí u klíčových slov v Sklik účtu, máme pro vás tři jednoduchá doporučení:

  • Vyzkoušejte přesnější typy shod klíčových slov – je vhodné přidat do kampaní všechny typy shod. Nejlepší z hlediska kvality je přesná shoda dále frázová shoda a nakonec volná shoda v uvedeném pořadí. Frázovou a volnou shodu je vhodné přidávat do kampaní z důvodu získávání nových vyhledávacích dotazů, které je do kampaní žádoucí průběžně přidávat. Bez práce s hledanými dotazy je přidání těchto shod méně přínosné.
  • Využijte v kampani/sestavě vylučující slova – doplňte do kampaní vylučující slova na nerelevantní vyhledávací dotazy pro uživatele. Nerelevantní klíčová slova poznáte podle velmi nízké míry prokliku, často se blížící ve vyhledávání nule. Vylučující slova najdete v našeptávači Seznam.cz, dále v nástroji pro návrh klíčových slov a také mezi vyhledávacími dotazy, které se na vaše klíčové slovo zobrazily.
  • Upravte inzerát v sestavě tak, aby byl atraktivnější – na atraktivitu inzerátu má vliv mnoho faktorů. Mezi nejdůležitější patří vyzdvihnutí vašich konkurenčních výhod, silná značka, výzva k akci a shoda mezi vyhledávacím dotazem a inzerátem. Pokud máte v inzerátu a vyhledávacím dotazu totožná slova, zvýrazní se pro uživatele tučně. To pomáhá ve viditelnosti právě vašeho inzerátu pro uživatele ve výsledcích vyhledávání. Vliv má také obsažení klíčového slova v inzerátu přímo pro relevanci. To znamená, že pokud inzerát neobsahuje klíčové slovo v titulku nebo řádcích reklamního textu, může být systémem vyhodnocený jako nerelevantní.

Aukční rank

Zaměřte se na relevanci vašich inzerátů a klíčových slov. Některé z nich mají příliš nízkou výkonnost, a proto nejsou zobrazovány ve všech aukcích. Můžete také zvážit zvýšení nabídky u těchto inzerátů.

Sloupec Kvalita

Ve statistických reportech a v inzerentském rozhraní naleznete u kampaní (pouze těch aktivních ve vyhledávací síti), sestav a klíčových slov informaci o tzv. Kvalitě, která nabízí informaci o tom, jak si vedla obsažená klíčová slova v konkurenci s ostatními inzerenty.

Systém počítá Kvalitu tak, že ve všech aukcích, kterých se účastní vaše klíčová slova, zaznamenává jakého hodnocení by dosáhlo vaše klíčové slovo v porovnání se všemi ostatními slovy účastnícími se téže aukce, pokud by v aukci nebyla přítomná finanční složka, ale pouze úspěšnost vašeho klíčového slova.

  • Metriku prezentuje interval celých čísel 1 – 10, kdy 10 je nejlepší hodnocení a 1 nejhorší.
  • Kvalita je pouze informativního charakteru a nemá přímý vliv na pozici inzerátu.
Nejpřesnější představu o kvalitě vašich kampaní získáte na té nejnižší úrovni – u klíčových slov. Metrika je dostupná také u sestav a kampaní, ale jde o souhrnné hodnocení všech obsažených klíčových slov, což může snižovat vypovídací schopnost této statistiky.